Το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) ενεργοποίησε διαδικασίες απόκτησης ενός νέου μη επανδρωμένου συστήματος HERON Mk2 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης στο Πεντάγωνο. Εάν ολοκληρωθεί αυτή η αγορά, θα είναι το πρώτο τέτοιο αεροσκάφος που θα ενταχθεί στις Ενοπλες Δυνάμεις, καθώς τα υπάρχοντα δύο συστήματα λειτουργούν με leasing.
Πληροφορίες υποδεικνύουν ότι το πρόγραμμα είναι έτοιμο να προχωρήσει στις ανάλογες επιτροπές για την τελική έγκριση και σύναψη της σύμβασης. Επιπλέον, υπάρχουν συζητήσεις με το Ισραήλ για την αγορά των δύο “νοικιασμένων” UAV HERON Mk1 μόλις λήξει η περίοδος εκμίσθωσης, με στόχο την ενίσχυση του ελληνικού στόλου. Τέλος, αναμένεται η παράδοση των γαλλικών UAV Patroller το 2024, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
Υπάρχει επίσης ενδιαφέρον για τα αμερικανικά MQ-9 Reaper και τη ναυτική έκδοση MQ-9B Sea Guardian, αν και η προτεραιότητα φαίνεται να είναι η αγορά των ισραηλινών HERON.
UAV: Μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV) μεσαίου υψομέτρου και μεγάλης αντοχής.
- Αναπτύχθηκε από το τμήμα Malat της Israel Aerospace Industries.
- Ικανό για επιχειρήσεις μεσαίου υψομέτρου μεγάλης αντοχής (MALE).
- Μπορεί να λειτουργήσει έως και 52 ώρες σε υψόμετρο έως και 10,5 km (35.000 ft).
- Επιδείχθηκε 52 ώρες συνεχούς πτήσης- η πραγματική επιχειρησιακή διάρκεια ποικίλλει ανάλογα με το ωφέλιμο φορτίο και το προφίλ πτήσης.
Σχεδιασμός και ανάπτυξη:
- Πλοήγηση με χρήση εσωτερικού GPS.
- Πλήρως αυτόνομο, χειροκίνητη παράκαμψη από τον επίγειο έλεγχο ή συνδυασμός και των δύο.
- Μπορεί να επιστρέψει και να προσγειωθεί αυτόνομα εάν χαθεί η επικοινωνία με τον επίγειο σταθμό.
- Διαθέτει πλήρως αυτόματη εκτόξευση και ανάκτηση (ALR) για επιχειρήσεις παντός καιρού.
Ωφέλιμο φορτίο και αισθητήρες:
- Μπορεί να μεταφέρει αισθητήρες όπως θερμογραφική κάμερα (υπέρυθρη), εναέρια/επίγεια επιτήρηση, συστήματα πληροφοριών (COMINT και ELINT) και διάφορα συστήματα ραντάρ.
- Συνολική χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου έως 250 kg (550 lb).
- Δυνατότητα στοχοποίησης και προσαρμογής πυρών πυροβολικού.
- Επικοινωνία σε πραγµατικό χρόνο µε επίγειο έλεγχο µέσω απευθείας οπτικής σύνδεσης δεδοµένων ή εναέριας/δορυφορικής αναµετάδοσης.
- Το ωφέλιμο φορτίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πλήρως προ-προγραμματισμένη αυτόνομη λειτουργία, σε χειροκίνητη απομακρυσμένη λειτουργία σε πραγματικό χρόνο ή σε συνδυασμό και των δύο.