Ένας εκ των κυριότερων λόγων επιλογής της γαλλικής πρότασης υπό ”ελληνική” διαμόρφωση είναι αυτός της δημιουργίας συνθηκών άρνησης και αντιπρόσβασης περιοχής. Η F-601 προσφέρει δυνατότητες αεράμυνας περιοχής (”δυνατότητες αεράμυνας περιοχής”, και όχι ”αεράμυνα περιοχής”) με επαρκή φόρτο βλημάτων (άνω των 32 Aster 30) και επιπλέον δυνατότητες εγκατάστασης νέων όπλων όπως τα CAMM-ER και τα Aster-30 Block 1NT, προσφέροντας ενισχυμένες δυνατότητες αεράμυνας. Ταυτόχρονα, το πλοίο με εκτόπισμα 5500 τόνων θα μπορεί να μεταφέρει βλήματα Exocet Block IIIC πέραν των οκτώ που περιλαμβάνει η υπάρχουσα σχεδίαση. Η φρεγάτα παρουσιάζεται με έναν υβριδικό συνδυασμό φόρτου βλημάτων σε τρεις κάθετους εκτοξευτές Sylver A50 και έναν Sylver 70, ώστε να υπάρχουν συνολικά 24 βλήματα για αντιαεροπορική άμυνα και (πιθανώς) 8 βλήματα MdCN (Missile De Croisière Naval).
- Προσαρμογές για 48 Κελιά αντί για τα Αρχικά 32
- Πυροβόλο 127 χιλιοστών
- Σύστημα Άμυνας Shorad για την Εγγύς Προστασία της Πλατφόρμας
- Βλήματα Aster 30 Block 1NT και CAMM ER, οι οποίοι θα τοποθετηθούν τέσσερις ανά κελί
- Ραντάρ SEA FIRE 500 καθοδήγησης 16 βλημάτων ταυτόχρονα
Βλήματα ASTER-15 και ΑSTER-30
Οι γαλλικοί πύραυλοι Aster 30 κατέχουν βεληνεκές που κυμαίνεται από 3 έως 120 χιλιόμετρα. Τα πυράυλοι λειτουργούν με αυτονομία καθοδήγησης προς τον στόχο, διαθέτοντας ενεργό ραντάρ. Κεντρικό σημείο είναι η προοπτική απόκτησης των πυραύλων ASTER 30B1NT, ώστε το Πολεμικό Ναυτικό και, ευρύτερα, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις να είναι σε θέση να δημιουργήσουν ένα ασφαλές δίκτυο αεράμυνας απέναντι στους τουρκικούς βαλλιστικούς πυραύλους. Το μήκος του Aster-15 είναι 4,2 μέτρα και το βάρος του 310 κιλά. Η μέγιστη ταχύτητα πτήσης του Aster-15 είναι 1.000 μέτρα ανά δευτερόλεπτο (1.400 μέτρα ανά δευτερόλεπτο). Ο πύραυλος επιτυγχάνει ελάχιστο-μέγιστο βεληνεκές της τάξεως των 1,7 km-30 km και μέγιστο ύψος εμπλοκής 13 km.
Και τα δύο πυράυλοι (Aster-15/30) ενσωματώνουν πυροκροτητή προσέγγισης και πολεμική κεφαλή θραυσμάτων, ενώ παρουσιάζουν ίδια αντοχή σε τακτικές ηλεκτρονικών αντιμέτρων. Επιπλέον μπορούν να εκτελέσουν ελιγμούς με φόρτο έως και 60 g (κατά τη διάρκεια της πτήσης) ή 12 g (κατά τη φάση τερματικής καθοδήγησης) και να ανανεώνουν τα δεδομένα του στόχου κατά τη διάρκεια της πτήσης μέσω συστήματος ζεύξης δεδομένων. Κατά την τερματική φάση, οι πύραυλοι ενεργοποιούν ερευνητή ραντάρ, ο οποίος τους καθοδηγεί προς τον στόχο. Η ικανότητα των πυραύλων να εκτελούν ελιγμούς με υψηλές φορτίσεις G ανεξαρτήτως υψομέτρου οφείλεται στο σύστημα κατευθυνόμενης ώσης που ενσωματώνουν. Το σύστημα αυτό είναι τοποθετημένο στο κέντρο βάρους του πυραύλου ώστε να αποφευχθούν οι ισχυρές πιέσεις.
Σουίτα Ηλεκτρονικού Πολέμου
Το πλοίο χρησιμοποιεί το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου της Thales, γνωστό ως SENTINEL. Λειτουργεί ως ένα πλήρως ψηφιακό σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που μπορεί να παρεμβαίνει σε επικοινωνίες, πυραύλους και μαχητικά αεροσκάφη ακόμα και σε κορεσμένο ηλεκτρομαγνητικά περιβάλλον μάχης. Το σύστημα περιλαμβάνει παρεμβολείς τελευταίας τεχνολογίας, ικανούς να παρέχουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικού πολέμου.
Αντιπλοϊκές Επιχειρήσεις
Το βλήμα MM-40 Exocet Block.III αποτελεί εξέλιξη του MM-40 Exocet Block.II. Ο MM-40 Exocet Block.III προσφέρει βελτιωμένο σύστημα πλοήγησης, επιτυγχάνει μεγαλύτερο βεληνεκές (180 χιλιόμετρα) και διαθέτει την ικανότητα να χτυπά στόχους σε παράκτιες περιοχές. Κατέχει κινητήρα στερεού καυσίμου και έχει συνολικό βάρος 670 κιλά, με τα 165 κιλά να αντιστοιχούν στην πολεμική κεφαλή. Το μήκος του πυραύλου είναι 4,7 μέτρα, η διάμετρός του 348 χιλιοστά, ενώ το πλάτος των πτερυγίων του είναι 1,1 μέτρο.
Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης Μάχης
Ο πυρήνας του πλοίου και όλων των παραπάνω συστημάτων είναι το σύστημα μάχης που ονομάζεται SETIS. Το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης τύπου Setis είναι σε θέση να παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της τακτικής κατάστασης και να συνθέτει τακτική εικόνα επιφανείας, ενώ μέσω των ζεύξεων Link 11 και Link 16 ενώ θα λαμβάνει και θα μεταδίδει πλήρη εικόνα του θεάτρου επιχειρήσεων. Το Κέντρο Πληροφοριών Μάχης του πλοίου περιλαμβάνει 15 κονσόλες που αφενός συγκεντρώνουν όλες τις πληροφορίες από τους αισθητήρες και τα ραντάρ και αφετέρου ελέγχουν τα όπλα του πλοίου. Το σύστημα διοίκησης και ελέγχου των γαλλικών φρεγατών έχει αναπτυχθεί από την Naval Group σε συνεργασία με την Thales και βασίζεται σε ένα δίκτυο συλλογής, επεξεργασίας και διαβίβασης δεδομένων, του οποίου η αρχιτεκτονική δομή επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωση διαφορετικών οπλικών συστημάτων. Ο βασικός εξοπλισμός επικοινωνιών του πλοίου βασίζεται στα συστήματα ζεύξης δεδομένων Link-11/-16/-22 και στο σύστημα JSAT (σύστημα ζεύξης τακτικών δεδομένων).
Επιπλέον, ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του πλοίου είναι η ψηφιακή διασύνδεση των συστημάτων και υποσυστημάτων του πλοίου, που του επιτρέπει να συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στα δύο κέντρα μεταφοράς δεδομένων. Για την ασφαλή μετάβαση όλων των δεδομένων έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι μελλοντικές προκλήσεις στον τομέα ασφάλειας κυβερνοχώρου και κυβερνοεπιθέσεων.