Η πρόσφατη δοκιμαστική πτήση του πρώτου F-35 παραγωγής με μια πρώιμη έκδοση του λογισμικού Technology Refresh 3 (TR-3) στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Fort Worth σηματοδοτεί ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων παράδοσης του αεροσκάφους. Το Αμερικανικό Πεντάγωνο διερευνά τη στρατηγική ανάπτυξης του ενδιάμεσου λογισμικού μάχης για τελική εγκατάστασή του στα F-35, παρά το γεγονός ότι οι πλήρεις δυνατότητες του λογισμικού TR-3 δεν θα οριστικοποιηθούν μέχρι ενδεχομένως τα μέσα του 2024 λόγω των προκλήσεων ενσωμάτωσης.
Η αναβάθμιση του TR-3, αναγκαία για τον εκσυγχρονισμό της έκδοσης Block 4 του F-35, υπόσχεται ενισχυμένη υπολογιστική ισχύ, διαλειτουργικότητα οθονών και βελτιωμένες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου. Ωστόσο, ζητήματα λογισμικού έχουν οδηγήσει σε σημαντικές καθυστερήσεις, οδηγώντας σε διαδικασίες ελέγχου διαχείρησης των χρημάτων που δαπανόνται στο πρόγραμμα από τον Γερουσιαστή Rob Wittman.
Η συνέχιση της παραγωγής των F-35 που είναι εξοπλισμένα με το TR-3 από τη Lockheed Martin, παρά το γεγονός ότι το λογισμικό δεν έχει οριστικοποιηθεί, αντικατοπτρίζει τη δέσμευση για τη διατήρηση του χρονοδιαγράμματος παραγωγής. Αυτή η προσέγγιση, αν και ρεαλιστική, έχει οδηγήσει σε συσσώρευση αεροσκαφών που περιμένουν τις τελικές πτητικές δοκιμές πριν αραδοθούν στους πελάτες τους.
Παρά τη συγκρατημένη αισιοδοξία, δεν έχουν ληφθεί επίσημες αποφάσεις για την αποδοχή των F-35 με το προσωρινό λογισμικό μάχης TR-3. Οι επιπτώσεις μιας τέτοιας απόφασης είναι σημαντικές, καθώς θα επηρεάσουν την επιχειρησιακή ανάπτυξη του αεροσκάφους και τις στρατηγικές δυνατότητες που θα προσφέρει στις αμερικανικές υπηρεσίες και τους διεθνείς εταίρους. Υπενθυμίζουμε πως τα Ισραηλινά F-35I δεν φαίνεται να έχουν εμπλακεί σε ουσιαστικό βαθμό στις επιχειρήσεις εντός της Γάζας.
Οι συνεχιζόμενες πτητικές δοκιμές στην αεροπορική βάση Edwards και στον ναυτικό αεροπορικό σταθμό Patuxent River υπογραμμίζουν τις προσπάθειες του προγράμματος για την επιτάχυνση της ετοιμότητας του F-35, διασφαλίζοντας ότι αυτός ο ακρογωνιαίος λίθος της σύγχρονης αεροπορικής ισχύος παραμένει στην αιχμή των ικανοτήτων του.
Comments 2