Κάτωθεν θα διαβάσετε ένα μέρος της ανάλυσης του Νικολάου Μαλαχία όπως την δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του Δούρειου Ίππου. Αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ρεαλιστική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψην μας την έλλειψη ικανών μονάδων ως προς αγορά για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό από την διεθνή αγορά αλλά και τον ρόλο των σύγχρονων αντιπλοϊκών βλημάτων. Η υποενότητα ”Διαδικασία πρόσκτησης των νέων φρεγατών και εκτιμώμενο κόστος” πρέπει να διαβαστεί από όλους.
Νικόλαος Γ. Μαλαχίας
Πλοίαρχος ΠΝ ε.α.
Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, BSc, MSc.
Η νέα ηγεσία του ΠΝ καλείται να επιλύσει έναν αριθμό σχετικά σοβαρών προβλημάτων που «κληρονόμησε» από το –όχι πρόσφατο– παρελθόν. Ένα από αυτά είναι και η επιτακτική ανάγκη συμπλήρωσης του αριθμού των κυρίων μονάδων επιφανείας του στόλου με σύγχρονα σκάφη, σύμφωνα με την ισχύουσα δομή δυνάμεων (12 φρεγάτες και 6 κορβέτες). Σήμερα, και παρόλο που οι περισσότερες φρεγάτες του στόλου θεωρούνται (και είναι) τεχνικά και επιχειρησιακά «γερασμένες», πέραν της σύμβασης για την πρόσκτηση 3 νέων φρεγατών FDI από την Γαλλία, δεν υπάρχει άλλη σχετική σύμβαση, ούτε καν για τον (υπέρμετρα καθυστερημένο) εκμοντερνισμό των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ-200.
Κατά την άποψή μου, ούτε η εξαγγελία περί συμμετοχής της Ελλάδας στο πρόγραμμα “Constellation”, ούτε η προοπτική πρόσκτησης σκαφών LCS (υποεξοπλισμένα για τις ανάγκες του ΠΝ και με σοβαρά τεχνικά προβλήματα) είναι σε θέση να συμβάλλουν ουσιαστικά στην επίλυση του προβλήματος αυτού. Οι φρεγάτες (αντιτορπιλικά κατά άλλους) της κλάσης Constellation είναι ικανά αλλά αρκετά κοστοβόρα πλοία, τόσο στην αγορά όσο και στην συντήρηση/ υποστήριξη/ στελέχωση, με άγνωστο χρόνο παράδοσης (ήδη σύμφωνα με δημοσιευμένες πληροφορίες προβλέπεται να καθυστερήσει και η παράδοση της πρώτης μονάδας στο Αμερικανικό ναυτικό).
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο στην ιστοσελίδα του Δούρειου Ίππου.