Το συνολικό κόστος του F-35 Joint Strike Fighter αναμένεται να ξεπεράσει τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια σε όλη τη διάρκεια ζωής του, δεδομένου ότι ο αμερικανικός στρατός σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ο πληθωρισμός αυξάνεται και οι προσπάθειες του Πενταγώνου να περιορίσει τις δαπάνες υπολείπονται σε μεγάλο βαθμό, ανέφερε το defensenews.
Αυτή η τιμή αντιπροσωπεύει μια αύξηση από το κόστος διάρκειας ζωής ύψους 1,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που ανέφερε προηγουμένως το Γραφείο Κυβερνητικής Λογοδοσίας τον Σεπτέμβριο του 2023. Η αναθεωρημένη εκτίμηση περιλαμβάνει σχεδόν 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος συντήρησης – μια αύξηση 44% από το 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια που εκτιμήθηκε το 2018 – και περίπου 442 δισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος απόκτησης, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης και της προμήθειας του αεροσκάφους που κατασκευάστηκε από την Lockheed Martin.
Στη νέα έκθεση προς τους νομοθέτες, η GAO δήλωσε ότι το Υπουργείο Άμυνας σχεδιάζει τώρα να χρησινοποιήσει το F-35 μέχρι το 2088, 11 χρόνια περισσότερο από ό,τι ανέμεναν οι υπηρεσίες πιο πρόσφατα. Αυτή η μεγαλύτερη προβλεπόμενη διάρκεια ζωής είναι μέρος του λόγου για τον οποίο η συνολική τιμή του F-35 θα ξεπεράσει τώρα τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε η GAO – αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος. Ο αυξανόμενος πληθωρισμός είναι ένας σημαντικός παράγοντας που αυξάνει το κόστος πτήσης του F-35, δήλωσε η GAO. Και ενώ το πρόγραμμα F-35 έχει κάνει προσπάθειες να μειώσει το κόστος, η έκθεση σημειώνει ότι οι προσπάθειες αυτές είχαν μόνο περιορισμένη επιτυχία.
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ δαπανά τώρα 6,6 εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για τη λειτουργία και τη συντήρηση του μέσου F-35A. Τα ποσά είναι μία κλίμακα κάτω από τα 6,8 εκατομμύρια δολάρια που έχει τώρα προϋπολογίσει η υπηρεσία για να πετάξει κάθε αεροσκάφος ετησίως – αλλά πολύ πάνω από τον αρχικό στόχο των 4,1 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα F-35B κοστίζουν επίσης περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια λιγότερα το καθένα για να πετάξουν από ό,τι αναμενόταν, και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης για τα F-35C του Ναυτικού είναι 1,7 εκατομμύρια δολάρια λιγότερο από τον στόχο.
Τα F-35C του Σώματος Πεζοναυτών, ωστόσο, έχουν ετήσιο κόστος 8,6 εκατ. δολάρια – 1,8 εκατ. δολάρια περισσότερο από το αναμενόμενο. Ο λόγος για τον οποίο οι υπηρεσίες σημειώνουν πρόοδο προς την επίτευξη των στόχων οικονομικής προσιτότητας είναι εν μέρει επειδή οι προβλεπόμενες ώρες πτήσης έχουν μειωθεί, δήλωσε η GAO.
Το 2020, το JPO ανέμενε ότι ο στόλος των F-35 θα πετούσε περισσότερες από 382.000 ώρες ετησίως μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Αλλά αυτή η εκτίμηση έχει πλέον μειωθεί σε λίγο περισσότερες από 300.000 ώρες ετησίως, δήλωσε η GAO, λόγω της χαμηλότερης από την αναμενόμενη χρήση του F-35 μέχρι στιγμής και των αναθεωρημένων εκτιμήσεων σχετικά με το πόσο θα πετάξει στο μέλλον.