Mία ανάλυση του pbycat
Είναι απορίας άξιο για ποιον ακριβώς λόγο δημιουργήθηκε η πεποίθηση ότι οι νέες φρεγάτες κλάσης ΚΙΜΩΝ του ΠΝ θα διαθέτουν εγκατεστημένο σύστημα ενεργών Ηλεκτρονικών Αντιμέτρων Ραντάρ (R-ECM), καθώς αυτό αποκλείεται ρητά από τη Σύμβαση 016Β/21. Ειδικότερα η εν λόγω Σύμβαση διακρίνει (Άρθρο 1 Ορισμοί/Συντομογραφίες, Άρθρο 3 Αντικείμενο της Σύμβασης, Άρθρο 4 Τιμές) ανάμεσα σε Φρεγάτα Άμυνας και Επέμβασης (FDI) Προτύπων (Standard) 1 και 2, από τα οποία το πρώτο προσιδιάζει στη διαμόρφωση του Γαλλικού Ναυτικού (MN) και αποκαλείται ακριβώς έτσι από αυτό και από τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) της Γαλλίας.
Για το Πρότυπο 1 η Σύμβαση 016Β/21 διαλαμβάνει συγκεκριμένα πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως πυροβόλο 76mm με τύμπανο Πολλαπλής Τροφοδοσίας (Multi-Feeder), Σύστημα Προειδοποίησης Λέιζερ (LWS) και προβλέψεις για εγκατάσταση δικτύου Παγκόσμιας Διαλειτουργικότητας για Πρόσβαση Μικροκυμάτων (WIMAX) Πέμπτης Γενιάς (5G) και Ανεπάνδρωτου Εναέριου Συστήματος (UAS) S-100. Αντίθετα για το Πρότυπο 2 προβλέπονται Επιπρόσθετες Δυνατότητες (επί λέξει: χωρητικότητα RAM, χωρητικότητα 16 επιπρόσθετων πυραύλων Aster, AAW DLS), τιμολογούμενες μάλιστα στο ποσό των €68.315.000 για κάθε μία από τις δύο φρεγάτες του Προτύπου 1, από τις οποίες θα απουσιάζουν.
Ωστόσο εκτεταμένη διαδικτυακή αρθρογραφία επιβεβαιώνει ότι η FDI Standard 1, όπως θα ενταχθεί αρχικά σε υπηρεσία με το MN ως κλάση Amiral Ronarc’h, για δημοσιονομικούς λόγους θα στερείται R-ECM, αλλά και σύστηματος αναλώσιμων παθητικών ECM, για το οποίο προτείνεται η μελλοντική επιλογή είτε του Συστήματος Dagaie Νέας Γενιάς (NGDS) της Safran, το οποίο εξοπλίζει τα αντιτορπιλικά κλάσης Forbin και τις Ευρωπαϊκές Φρεγάτες Πολλαπλών Αποστολών (FREMM) του MN, ή κάποιου συστήματος της Lacroix.
Οι ελλείψεις αυτές της FDI του MN προκάλεσαν τη σφοδρή κριτική ναυτικών αναλυτών, επειδή συνεπάγονται την αδυναμία του πλοίου να παρεμβάλει ακόμη και τους απλούς ενεργούς ερευνητές ραντάρ των διαδεδομένων Βλημάτων Εναντίον Πλοίων (ASM), συμπεριλαμβανομένων όσων αξιοποιεί επιχειρησιακά το TDK, ενώ κατά μείζονα λόγο είναι αδύνατη η παρεμβολή επικοινωνιών και άλλων ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών, λόγω της έλλειψης R-ECM. Ειδικά η πρώτη αδυναμία είναι επιχειρησιακά απολύτως μη αποδεκτή, για το λόγο αυτό το ΠΝ ορθότατα απαίτησε την αποκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού στο αποδεκτό επίπεδο, με την εγκατάσταση Συστήματος Εκτόξευσης Αντιπερισπασμού Αντιαεροπορικού Πολέμου (AAW DLS) Lacroix SYLENA Mk1, το οποίο, μαζί με τα υπόλοιπα Συμβατικά Αντικείμενα του Άρθρου 3, διαφοροποιεί τα Πρότυπα 1 και 2.
Εφόσον δεν προβλέπεται σύστημα R-ECM για το Πρότυπο 1 (τουλάχιστον κατά το χρόνο σύναψης της Σύμβασης 016Β/21), αυτονόητα δεν προβλέπεται ούτε για το Πρότυπο 2, καθόσον ρητά δεν περιλαμβάνεται στις Επιπρόσθετες Δυνατότητες του τελευταίου. Πολύ δε περισσότερο είναι αβάσιμη η εκδοχή ότι το σύστημα R-ECM θα περιέλθει στο ΠΝ χωρίς επιπρόσθετο κόστος (!), από τη στιγμή που αυτό δεν ισχύει ούτε για το ίδιο το MN, δεδομένου ότι, κατά πληροφορίες, η ανάπτυξη του συστήματος συνεχίζεται και δεν έχει ακόμη συναφθεί η σύμβαση προμήθειας με τον επιχειρησιακό φορέα του κράτους προέλευσης.