Η εταιρεία Anduril παρουσίασε μία νέα οικογένεια μη επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων (UUV), με την ονομασία Copperhead. Η συγκεκριμένη σειρά περιλαμβάνει σπονδυλωτά οχήματα που μοιάζουν με τορπίλες, μεταξύ των οποίων και παραλλαγές τύπου «kamikaze» που σχεδιάστηκαν ειδικά ώστε να εξοπλίζουν μεγαλύτερες μη επανδρωμένες υποβρύχιες πλατφόρμες, όπως το σύστημα Ghost Shark της ίδιας εταιρείας.
Η ανακοίνωση της Anduril έρχεται λίγες μέρες μετά την αποκάλυψη ενός ακόμη νέου προϊόντος, του συστήματος επιτήρησης υποθαλάσσιου πυθμένα Seabed Sentry, το οποίο μπορεί επίσης δυνητικά να εκτοξεύει UUVs.
Η οικογένεια υποβρύχιων οχημάτων Copperhead, τα οποία η εταιρεία ονομάζει επίσης αυτόνομα υποβρύχια οχήματα (AUV – Autonomous Undersea Vehicles), αποτελείται προς το παρόν από δύο βασικούς τύπους μεγέθους 100 και 500 λιβρών, καθώς και από δύο υπο-εκδόσεις τύπου «M», που είναι εξοπλισμένες ως πυρομαχικά («munition»). Το μικρότερο Copperhead-100 έχει μήκος περίπου 2,7 μέτρα και διάμετρο περίπου 32 εκατοστά, ενώ το μεγαλύτερο Copperhead-500 φτάνει λίγο πάνω από 4 μέτρα μήκος και 53 εκατοστά πλάτος. Αν και η Anduril δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τον τύπο του συστήματος πρόωσης που χρησιμοποιούν τα νέα οχήματα, έχει ανακοινώσει ότι μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες άνω των 30 κόμβων.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό της Anduril, Dr. Shane Arnott, τα Copperhead-500 και Copperhead-100 έχουν παρόμοια επιχειρησιακή ικανότητα με τις γνωστές αμερικανικές τορπίλες Mk 48 (βαρέως τύπου) και Mk 54 (ελαφρού τύπου) αντίστοιχα. Ο Arnott χαρακτήρισε το Copperhead Μ ως το πρώτο στον κόσμο υποβρύχιο πυρομαχικό («subsea effector») σχεδιασμένο εξαρχής για χρήση από αυτόνομα υποβρύχια οχήματα.
Μια σημαντική καινοτομία είναι η επιλογή της Anduril να κατασκευάσει τα Copperheads με ορθογώνια διατομή και όχι με την παραδοσιακή κυλινδρική μορφή των τορπιλών, κάτι που μειώνει σημαντικά το κόστος παραγωγής και διευκολύνει την κατασκευή τους σε μεγάλες ποσότητες. Η εταιρεία σχεδιάζει την παραγωγή τους σε πολύ υψηλούς αριθμούς (εκατοντάδες έως χιλιάδες μονάδες ετησίως), κάτι που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των συμβατικών τορπιλών που κατασκευάζονται σε μικρούς αριθμούς ετησίως.
Η Anduril δεν έχει ανακοινώσει συγκεκριμένες τιμές, ωστόσο αναφέρει πως το κόστος των Copperheads θα είναι ένα μικρό μόνο μέρος του κόστους των συμβατικών τορπιλών. Επιπλέον, τονίζει ότι τα Copperheads μπορούν να ανακτηθούν, να επισκευαστούν και να επαναχρησιμοποιηθούν, σε αντίθεση με τις συμβατικές τορπίλες Mk 48 ή Mk 54, που δεν προσφέρουν δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης εάν δεν πλήξουν τον στόχο τους στην πρώτη βολή.
Η εταιρεία προσδοκά ότι το χαμηλό κόστος, η εύκολη παραγωγή και η επαναχρησιμοποίηση των Copperheads θα επιτρέψουν τον εξοπλισμό μεγάλων στόλων μη επανδρωμένων υποβρύχιων πλατφορμών, όπως το μεγάλο όχημα Ghost Shark (Dive-XL). Αυτή τη στιγμή, ο μόνος γνωστός πελάτης του Ghost Shark είναι το Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας (Royal Australian Navy).





