Από RED NΙΚ
No Turks in the Aegean: Ήταν 8 Οκτωβρίου του 1996, ήταν μια μέρα με πολύ έντονη αεροπορική δραστηριότητα στον εναέριο χώρο του Αιγαίου. Για πολλοστή φορά μέσα στη μέρα, απογειώνονται αεροσκάφη επιφυλακής από το προκεχωρημένο αεροδρόμιο της Σκύρου, λόγω εισόδου 6αδας τουρκικών αεροσκαφών που έρχονται με ταχύτητα προς τα δυτικά και με συγκλίνουσα πορεία προς το νησί της Σκύρου.
Τα Mirage 2000 της 331Μ θα βρεθούν σύντομα αντιμέτωπα με τα 2 F-16 της 192 Filo που ερχόμενα από τη βάση του Μπαλικεσίρ, συνοδεύουν αλλα 4 F-4 σε ένα σχηματισμό καθαρά επιθετικό που προσομοίωνε βομβαρδισμό στόχων στο νησί της Σκύρου. Τα τουρκικά Phantom στη πρώτη διασταύρωση των αντιπάλων μαχητικών θα αποχωρήσουν ανατολικά ενώ τα 2 τουρκικά F-16, θα μπουν σε ένα γαϊτανάκι επικίνδυνων ελιγμών και έτσι θα ξεκινήσουν να εμπλέκονται με τα ελληνικά Mirage.
Τα τουρκικά μαχητικά αδιαφορούν επιδεικτικά για την από το γεγονός ότι παραμένουν, επί αρκετά λεπτά, στα σκοπευτικα των ελληνικών και συνεχίζουν να στρέφουν με σκοπό “να πάρουν την ουρά” των διωκτών τους. Εκεί, κάπου 9 ναυτικά μίλια από τη Χίο, ένας πύραυλος εκτοξεύεται από το ένα Mirage με S/N 236 και πέφτει πάνω στο διθέσιο F-16 με S/N 0023. Μια μπάλα φωτιάς κ ένα αλεξίπτωτο φαίνεται να κατεβαίνουν προς τη θάλασσα λίγες στιγμές μετά.
Το 2ο τούρκικο αφος, με το χειριστή του να στριγλίζει στο ασύρματο και σε κατάσταση σοκ, σπεύδει να εξαφανιστεί από το σκηνικό και παίρνει πορεία 090 με όλα τα στοιχεία στο κινητήρα, έτσι ώστε βρεθεί πολύ γρήγορα πάνω από το τουρκικό εναέριο χώρο. Ο Οσμάν Τσιτσεκλί είναι ο ένας εκ των δύο Τούρκων χειριστών που διασώζεται μετά από λίγη ώρα από ελικόπτερο AB205 της 358ΜΕΔ. Ο έτερος χειριστής, Ναΐλ Ερντογάν αγνοείται και θα θεωρηθεί απώλεια μετά την παρέλευση 72 ωρών άκαρπων αναζητήσεων… Στην πορεία των χρόνων, όλα τα παραπάνω, θεωρούνται απλώς εικασίες κ δεν έχουν – επίσημα – επιβεβαιωθεί από καμία πλευρά.