• Απόψεις
  • Μελέτες
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Oι Υπηρεσίες Μας
  • el
    • en
    • el
Κυριακή, 5 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
Futurewarfare
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΙΝΔΟ-ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ
    • ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ
  • ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
    • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
  • ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • MΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
No Result
View All Result
Futurewarfare
No Result
View All Result
Home Αμυντική Βιομηχανία Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία

Ενεργοποίηση Option αγοράς των Ισραηλινών UCAV Heron για την Πολεμική Αεροπορία – Πλάνο ανάπτυξης εγχώριων ΜΕΑ

by Χωριανόπουλος Άγγελος
21 Ιανουαρίου, 2024
in Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, Αμυντική Βιομηχανία
0
Ενεργοποίηση Option αγοράς των Ισραηλινών UCAV Heron για την Πολεμική Αεροπορία – Πλάνο ανάπτυξης εγχώριων ΜΕΑ
564
SHARES
1.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Χωριανόπουλος Άγγελος

Σε μία πού σημαντική αποκάλυψη προέβη ο έγκυρος Κ. Σαρικάς από το δίκτυο OnAlert αποκαλύπτοντας πως ενεργοποιείται η option αγοράς των Ισραηλινών UCAV Heron για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αποφάσισε την ενεργοποίηση της επιλογής αγοράς δύο ισραηλινών UAV τύπου Heron, που αποκτήθηκαν μέσω leasing. Η απόφαση αυτή έγινε μετά τη θετική γνωμοδότηση του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας και της Πολεμικής Αεροπορίας. Η συναλλαγή θα διεκπεραιωθεί μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων σε συνεργασία με την Israel Aerospace Industries.

Το κόστος αγοράς των δύο UAV ανέρχεται σε 22 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το ετήσιο κόστος υποστήριξης των συστημάτων είναι περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα UAV, που αποκτήθηκαν αρχικά με leasing για τρία χρόνια έναντι 39 εκατομμυρίων ευρώ, χρησιμοποιούνται από τον Απρίλιο του 2021 και έχουν ενταχθεί στην 390 Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών. Από την έναρξη της χρήσης τους, έχουν εκτελέσει εκατοντάδες ώρες πτήσεων στο FIR Αθηνών, αναλαμβάνοντας πολλαπλές αποστολές επιτήρησης και συλλογής πληροφοριών.

Τα Heron χρησιμοποιούνται όχι μόνο σε αποστολές των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και σε επιχειρήσεις ελέγχου μεταναστευτικών ροών, έρευνας και διάσωσης, καθώς και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, όπως οι πρόσφατες πλημμύρες στον Θεσσαλικό κάμπο. Οι εντυπωσιακές τους δυνατότητες, η αξιοπιστία τους και το χαμηλό κόστος χρήσης ήταν καθοριστικά στοιχεία για την απόφαση αγοράς τους.

Η ανάγκη για τεχνολογική αναβάθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων έχει οδηγήσει στην αναζήτηση νέων τεχνολογιών, με τα μη επανδρωμένα UAV να αποτελούν προτεραιότητα. Η ανάγκη αυτή επιβεβαιώνεται από τις δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ. Επιπλέον, η πρόοδος της Τουρκίας στον τομέα των UCAV καθιστά αναγκαία την ανάπτυξη παρόμοιων δυνατοτήτων για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Η αγορά των δύο UAV τύπου HERON είναι μόνο η αρχή, καθώς υπάρχει πλάνο για περαιτέρω αποκτήσεις, ενώ στόχος είναι η ανάπτυξη εγχώριων μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Τα Heron έχουν αποδειχθεί πολύτιμα σε αποστολές ISR, με εντυπωσιακές δυνατότητες στη συλλογή πληροφοριών, επιτήρηση και αναγνώριση, συμβάλλοντας σημαντικά στον έλεγχο του ελληνικού Αρχιπελάγους και των θαλάσσιων συνόρων.

HERON MK II

Το Heron MK II είναι ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μεσαίου υψομέτρου μεγάλης αντοχής (MALE). Πρόκειται για μια ανανεωμένη έκδοση του UAV Heron, που χρησιμοποιείται από την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία και λειτουργεί σε περισσότερους από 20 διαφορετικούς οργανισμούς παγκοσμίως. Το Heron MK II ενσωματώνει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες που έχει αναπτύξει η IAI, καθιστώντας το ένα στρατηγικό και ευέλικτο αεροσκάφος ικανό να μεταφέρει βλήματα κρούσης ακριβείας.

Εξοπλισμένο με κινητήρα Rotax 916 iS, το Heron MK II μπορεί να ανέλθει στα 35.000 πόδια και να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα πτήσης 150 κόμβων. Μπορεί να παραμείνει στον αέρα για 45 ώρες συνεχόμενα, ενώ η μέγιστη εμβέλεια του είναι άνω των 250 χιλιομέτρων (έλεγχος εντός του οπτικού πεδίου, LOS: Line Of Sight) ή άνω των 1.000 χιλιομέτρων (έλεγχος πέραν του οπτικού πεδίου μέσω δορυφόρου, BLOS: Beyond Line Of Sight). Το UAV επωφελείται από τις βελτιωμένες τεχνολογίες κατασκευής, οι οποίες οδήγησαν σε μια ευρύτερη και πιο στιβαρή κατασκευαστική δομή. Αυτή η βελτίωση επιτρέπει την ευκολότερη και ταχύτερη συντήρηση χωρίς να αυξάνεται το βάρος του αεροσκάφους.

Το Heron MK II είναι προσαρμόσιμο για νέες διαμορφώσεις, συμπεριλαμβανομένων αισθητήρων παρατήρησης μεγάλης εμβέλειας και ραντάρ έρευνας και ιχνηλάτησης απειλών. Μεταφέρει μέχρι έξι (6) αισθητήρες ταυτόχρονα όπως ηλεκτροπτικό σύστημα με δυνατότητες στο υπέρυθρο φάσμα (FLIR: Forward Looking Infra-Red), και κατάδειξης με λέιζερ, ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (SAR: Synthetic Aperture Radar), συστήματα COMINT (Communications Intelligence) και συστήματα ESM/ELINT (Electronic Support Measures /Electronic intelligence).Ένα βασικό χαρακτηριστικό του Heron MK II είναι η ικανότητα Standoff, η οποία του επιτρέπει να συλλέγει πληροφορίες από δεκάδες χιλιόμετρα μακριά χωρίς να διασχίζει εχθρικά σύνορα. Αυτό είναι εφικτό λόγω της ικανότητάς του να μεταφέρει μεγαλύτερους και πιο προηγμένους αισθητήρες.

Τεχνικές λεπτομέρειες:

– Μέγιστο βάρος απογείωσης (MTOW): 1.430 kg

– Χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου: 490 kg

– Ανώτατο όριο πτήσης: 35.000 πόδια

– Αντοχή: 45 ώρες

– Μέγιστη ταχύτητα: 150 κόμβοι πραγματικής ταχύτητας (KTAS)

– Εμβέλεια λειτουργίας: Πέρα από τη γραμμή όρασης (BLOS) > 1000 χλμ.

– Εύρος πτερύγων: 16,6 μέτρα

– Συνολικό μήκος: 8,5 μέτρα

Tags: HERONIAIΕλληνική Πολεμική ΑεροπορίαΙσραήλΜη Επανδρωμένα ΑεροσκάφηΠολεμική Αεροπορία
Share226Tweet141Share39
Previous Post

Καθέλκυση τεσσάρων πλοίων από το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό – Φρεγάτα F-515, φορτηγό πλοίο TCG Derya και μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας MARLIN

Next Post

Ανάλυση οπλισμού του τουρκικού μη επανδρωμένου ρομποτικού σκάφους USV Marlin SİDA

Χωριανόπουλος Άγγελος

Χωριανόπουλος Άγγελος

Next Post
Ανάλυση οπλισμού του τουρκικού μη επανδρωμένου ρομποτικού σκάφους USV Marlin SİDA

Ανάλυση οπλισμού του τουρκικού μη επανδρωμένου ρομποτικού σκάφους USV Marlin SİDA

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

JARI-USV-A «Orca»: Το νέο κινεζικό μη επανδρωμένο σκάφος με δυνατότητες αεροναυτικών επιχειρήσεων και βαρέως οπλισμού
Ινδό-Ειρηνικός

JARI-USV-A «Orca»: Το νέο κινεζικό μη επανδρωμένο σκάφος με δυνατότητες αεροναυτικών επιχειρήσεων και βαρέως οπλισμού

3 Οκτωβρίου, 2025
STM Kargu FPV: Πρώτες δοκιμές για το νέο τουρκικό FPV drone – Ανάλυση ικανοτήτων και εφαρμογών
Τεχνητή Νοημοσύνη και Εξοπλισμοί

Τεράστιο «Drone Deal» Ουκρανίας – ΗΠΑ: Πενταετής συμφωνία για παραγωγή, εξαγωγές και συνεργασία σε Μη Επανδρωμένα Συστήματα

3 Οκτωβρίου, 2025
Το Global Sumud Flotilla κατελήφθη από τον Ισραηλινό Στρατό – Η υποκρισία ξέφυγε
Γεωπολιτική

Το Global Sumud Flotilla κατελήφθη από τον Ισραηλινό Στρατό – Η υποκρισία ξέφυγε

3 Οκτωβρίου, 2025
Αποκεντρωμένα κινητά δίκτυα επιτήρησης απειλών – Ανάλυση του Saab Giraffe 1X για τον Ελληνικό Στρατό
Αμυντική Βιομηχανία

Αποκεντρωμένα κινητά δίκτυα επιτήρησης απειλών – Ανάλυση του Saab Giraffe 1X για τον Ελληνικό Στρατό

2 Οκτωβρίου, 2025
Futurewarfare

futurewarfare00@gmail.com

Πλοηγηθείτε στον Ιστότοπο

  • Απόψεις
  • Μελέτες
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Oι Υπηρεσίες Μας

Ακολουθήστε μας

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • AΠΟΨΕΙΣ
  • ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΙΝΔΟ-ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ
    • ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ
  • ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
    • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
  • ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

futurewarfare00@gmail.com