Χωριανόπουλος Άγγελος
Tα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ χρειάζονταν παθητική ανίχνευση και σύντηξη δεδομένων αισθητήρων για ικανότητα αντιμετώπισης εισβολής και αντιμετώπισης μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV). Η λύση φαίνεται να έχει βρέθει από την Anduril Industries Inc. έπειτα από επιχειρησιακές δοκιμές στην αεροπορική βάση Edwards της Καλιφόρνια.
Η Αμερικανική ΠΑ ανακοίνωσε μια παραγγελία 31,1 εκατομμυρίων δολαρίων από αποκλειστική πηγή στην Anduril τον Δεκέμβριο για το έργο Wide-Area Infrared System for Persistence Surveillance SkyFence. Η παραγγελία προβλέπει ανάπτυξη ικανοτήτων παθητικής ανίχνευσης, σύντηξη δεδομένων αισθητήρων και ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης (AI) για την 412η πτέρυγα δοκιμών της Πολεμικής Αεροπορίας για να παρέχει επίγνωση της κατάστασης και ικανότητα αντιμετώπισης UAV πολλαπλών αποστολών για περιμετρική ασφάλεια σε ευαίσθητες περιοχές.
Η Anduril έχει σχεδιάσει το Wide-Area Infrared System for Persistent Surveillance (WISP), το οποίο βασίζεται σε ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη (AI) για παθητική απεικόνιση πλήρους κίνησης ευρείας περιοχής υψηλής ποιότητας 360 μοιρών για αυτοματοποιημένη ανίχνευση απειλών και επίγνωση τακτικής κατάστασης μάχης. Το σύστημα WISP counter-UAV βασίζεται σε σχεδιασμό υπέρυθρης απεικόνισης που συνδυάζει AI σε πραγματικό χρόνο και ένα συμπαγές πλαίσιο υλικού για την υποστήριξη πολλών διαφορετικών ειδών αποστολών περιμετρικής ασφάλειας και άμυνας της εκάστοτε εγκατάστασης.
Το WISP έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τους χρόνους απόκρισης και βελτιώνει την κάλυψη κρίσιμων περιοχών και τυφλών σημείων και παρέχει παθητική επιτήρηση ευρείας περιοχής 24/7 μεγάλης εμβέλειας περιοχών που προηγουμένως μπορούσαν να παρακολουθούνται μόνο κατά διαστήματα, ανέφεραν αξιωματούχοι της εταιρείας. Το WISP δεν εκπέμπει σήμα και μπορεί να ανιχνεύσει απειλές χωρίς να ανιχνευθεί ενώ διατηρεί ικανότητες που μοιάζουν με ραντάρ ανέφεραν οι αξιωματούχοι της Anduril. Το σύστημα μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να λειτουργεί σε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες όπως σταθερούς πύργους, κινούμενα οχήματα, βάρκες και πλοία ή σε τρίποδο στερεωμένο σε στερεή κατασκευή.
Το WISP έχει κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας ένα σχεδιασμό λογισμικού ανοιχτής αρχιτεκτονικής και μπορεί να ενσωματωθεί με πολλά άλλα είδη συστημάτων αισθητήρων ενώ μπορεί να χειριστεί και από ένα άτομο. Έχει εμβέλεια ανίχνευσης UAV από περίπου 3 έως 10 μίλια και μπορεί να επιλέξει εμπορικά αεροσκάφη που λειτουργούν στα 12.000 πόδια από περίπου 93 μίλια μακριά. Το οπτικό πεδίο του αισθητήρα του είναι 360 μοίρες οριζόντια και 125 μοίρες κατακόρυφα.