H τέταρτη φρεγάτα αεράμυνας FDI που θα κατασκευαστεί από τον όμιλο Lorient θα κατασκευαστεί τελικά για την Ελλάδα σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής Mer et Marine προκαλώντας μικρές αλλαγές στα εν ανατύξη προγράμματα. Το πλοίο προοριζόταν για το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό το οποίο θα παραλάβει την δεύτερη FDI έναν χρόνο αργότερα από το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα.
Η Amiral Louzeau δεν θα είναι η τέταρτη αλλά η πέμπτη μονάδα της σειράς φρεγατών FDI σύμφωνα με το δημοσίευμα. Το πλοίο αυτό έχει στην πραγματικότητα αναδιατεθεί στην Ελλάδα μετά από διαβουλεύσεις με τις γαλλικές και ελληνικές αρχές, αναφέρει το Mer et Marine. Συνεπώς, η τέταρτη FDI θα είναι η τρίτη μονάδα αυτού του τύπου που θα παραδοθεί στην Ελλάδα. Θα λάβει το όνομα Formion και θα ακολουθήσει τα Kimon (FDI 2) και Nearchos (FDI 3), εκ των οποίων το πρώτο καθελκύστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ το δεύτερο θα εγκαταλείψει την αίθουσα συναρμολόγησης στο ναυπηγείο τγς Lorient στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Η ναυαρχίδα του προγράμματος, το Amiral Ronarc’h, αναμένεται να ξεκινήσει θαλάσσιες δοκιμές τους επόμενους μήνες, με σκοπό να παραδοθεί στο γαλλικό ναυτικό στις αρχές του 2025. Με τη μεταφορά της 4ης FDI στην Ελλάδα, ο γαλλικός στόλος θα πρέπει να περιμένει μέχρι το 2027, αντί για το 2026, για να παραλάβει τη δεύτερη φρεγάτα του, η οποία ως εκ τούτου θα ονομαστεί Amiral Louzeau. Σε αυτό το στάδιο, το ναυτικό επιτελείο αναμένει να παραλάβει τις άλλες τρεις FDI του, τις μελλοντικές Admiral Castex, Admiral Nomy και Admiral Cabanier, το 2028, το 2031 και το 3032. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα αυτό υπόκειται ακόμη σε πιθανές αλλαγές, ανάλογα με τις εξαγωγικές παραγγελίες που μπορεί να λάβει η Naval Group.
Η μετακίνηση της 4ης FDI – σύμφωνα με το δημοσίευμα – στην Ελλάδα συνδέεται σαφώς με την καθυστέρηση του προγράμματος. Έτσι, και με τη σύμφωνη γνώμη της γαλλικής κυβέρνησης, η Ελλάδα θα πρέπει να είναι σε θέση, όπως είχε προγραμματιστεί, να παραλάβει την 3η FDI της το 2025 και το 2026. Εν τω μεταξύ, φαίνεται ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις για την παραγγελία μιας τέταρτης φρεγάτας για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, η οποία αποτελούσε αντικείμενο προαίρεσης στη σύμβαση που υπεγράφη για τις τρεις πρώτες το 2022.