Από PbyCat
Με τα 35 Sikorsky UH-60M Black Hawk ο ΕΣ αναβαθμίζει θεαματικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες αεροκίνησης και μεταφοράς υπό συνθήκες απρόσιτες σε ελικόπτερα σχεδιασμένα πρωτίστως για πολιτική χρήση. Το UH-60M διακρίνεται από τα τελευταία χάρη στα εκτεταμένα χαρακτηριστικά επιβιωσιμότητας και ειδικά αυτά της απορρόφησης της κρουστικής καταπόνησης σε περίπτωση πρόσκρουσης με κατακόρυφη ταχύτητα έως 12,8m/sec, καθόσον μάλιστα έρευνες αποδεικνύουν ότι η προσγείωση συντριβής του συγκεκριμένου ελικοπτέρου με κατακόρυφη ταχύτητα έως 15,2m/sec σπάνια είναι θανατηφόρα. Σε αυτό συμβάλλουν σημαντικά το σύστημα προσγείωσης με σταθερά εκτεταμένα σκέλη και τα καθίσματα απορρόφησης ενέργειας.
Είναι ενδεικτική η συντριπτική υπεροχή του έναντι παλαιότερων τύπων, δεδομένου ότι επιδεικνύει κατώτατο όριο κατακόρυφης ταχύτητας, πάνω από το οποίο η θνητότητα των επιβαινόντων ισούται με τη μονάδα (πιθανότητα 100%), 18,3m/sec, έναντι 12,2m/sec του απαρχαιωμένου Bell UH-1H Iroquois του ΕΣ. Επιπλέον το Black Hawk έχει επανειλημμένα εκτελέσει βαριά προσγείωση με κατακόρυφη ταχύτητα έως 6,1m/sec και ελάχιστη ή και μηδαμινή βλάβη στην αεροδομή και χωρίς κανέναν τραυματισμό των επιβαινόντων.
Τα χαρακτηριστικά ενίσχυσης της επιβιωσιμότητας του UH-60 περιλαμβάνουν τμηματική μετάδοση με δυνατότητα λειτουργίας επί μία ώρα μετά την πλήρη απώλεια του λιπαντικού, ανεκτικότητα των πτερυγίων του στροφείου και της ελαστομερικής μη λιπαινόμενης πλήμνης του σε Υψηλής Εκρηκτικότητας Εμπρηστικά (HEI) πυρομαχικά διαμετρήματος 23mm, βάσεις άξονα που παρέχουν απόσβεση σε περίπτωση καταστροφής του, βαλλιστική προστασία των πτερυγίων του ουραίου στροφείου, θάλαμο χειρισμού με θωράκιση καθισμάτων, αντιθραυστικά παράθυρα και υλικά ελάχιστης απόθραυσης, θωράκιση Kevlar στην άτρακτο κατά θραυσμάτων HEI και πυρομαχικών διαμετρήματος 23mm, δύο αυτοσφραγιζόμενες, υδροδυναμικά ανεκτικές και ανθεκτικές σε σύγκρουση δεξαμενές καυσίμου, απομακρυσμένες από πηγές ανάφλεξης και περιβαλλόμενες από κλειστές κυψέλες αφρού, βραχείες και αυτοσφραγιζόμενες γραμμές διασταυρούμενης τροφοδοσίας καυσίμου, αντλίες αναρρόφησης εγκατεστημένες στους κινητήρες, ευρύ διαχωρισμό κινητήρων, καθώς και των τελευταίων από τις μονάδες εισόδου του κιβωτίου μετάδοσης, πυράντοχα τοιχώματα τιτανίου, σύστημα πυρόσβεσης διπλής βολής, Σύστημα Ελέγχου Πτήσης (FCS) με δύο ανεξάρτητες και διαχωρισμένες μηχανικές μονάδες με δυνατότητα αποσύνδεσης και βαλλιστική προστασία, σταθερότητα του ουραίου στροφείου σε περίπτωση αποκοπής ράβδου ελέγχου βήματος, αυτόματη ρύθμιση σταθερού βήματος πτερυγίων ουραίου στροφείου σε περίπτωση απώλειας του σήματος ελέγχου, δύο ανεξάρτητα, διαχωρισμένα και θωρακισμένα υποσυστήματα υδραυλικής ισχύος, τρίτο ηλεκτροκίνητο εφεδρικό υποσύστημα, μηχανισμούς ταχείας αποσύνδεσης και βαλβίδες απομόνωσης διαρροής στο FCS, καθώς και υδραυλικό υγρό χαμηλής ευφλεκτότητας.