Χωριανόπουλος Άγγελος
Η ελληνική SAS έχει παρουσία στην αμυντική έκθεση Eurosatory σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία THALES ανάπτυξης οπλικών συστημάτων, μία εκ των σημαντικότερων για την παγκόσμια αγορά άμυνας. Νευραλγικό προϊόν παρουσίασης της SAS είναι το UCAV SARISA SRS-1Α που φέρει κατευθυνόμενο όχημα στο κάτω μέρος του.
Το SARISA SRS-1A, αναπτυγμένο από την ελληνική SAS Technology, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα καινοτόμου σχεδίασης προϊόντος, ειδικά σχεδιασμένο να μεταφέρει βαρύτερα οπλικά φορτία σε σύγκριση με τα τυπικά μικρά drone, καθιστώντας το ένα μοναδικό και ισχυρό εργαλείο για τακτικές επιχειρήσεις Πεζικού και Ειδικών Δυνάμεων Πυροβολικού.
Φόρτος Οπλισμού
Το SARISA SRS-1A σχεδιάστηκε με την αντίληψη της ικανότητας μεταφοράς φορτίων για εκτέλεση αποστολών ανεφοδιασμού σε μικρές αποστάσεις, σε δυσπρόσιτα μέρη. Το φορτίο προσαρμόζεται στις ράγες μεταφοράς που βρίσκονται από κάτω όπως φαίνεται από την εικόνα. Εναλλακτικά, μπορεί να εκτελέσει αποστολές αεροπυρόσβεσης, με την πιο εντυπωσιακή πτυχή του SARISA SRS-1A να είναι η ικανότητά του να χρησιμοποιείται σε ρόλο Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης (CAS) για δυνάμεις Πεζικού. Το SARISA SRS-1A είναι εξοπλισμένο με δύο τυπικές ρουκέτες HYDRA 2,75 ιντσών με εμβέλεια 6-8 χλμ., παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούν τα επιθετικά ελικόπτερα Apache.
Αποτελεί ένα οργανικό εναέριο μέσο υποστήριξης για τις διοικητικές δυνάμεις των τακτικών κλιμακίων, ακόμα και ενός τμήματος πεζικού ή ειδικών δυνάμεων. Μπορεί να μεταφερθεί “συσκευασμένο” σε κάποιο ελαφρύ όχημα, να συναρμολογηθεί και να απογειωθεί σε ελάχιστο χρόνο υπό τον πλήρη έλεγχο του κινητού σταθμού οπλισμού MPGSS-3.1. Αφού φτάσει στο σημείο ενδιαφέροντος, μπορεί να εξαπολύσει τα όπλα του από ασφαλή απόσταση, παρέχοντας ισχύ πυρός ικανή να εξουδετερώσει ελαφρά τεθωρακισμένα οχήματα και οχήματα μεταφοράς προσωπικού.
Το SARISA SRS-1A έχει μήκος 165 εκ., πλάτος 218 εκ., ύψος 45 εκ., και μέγιστο βάρος απογείωσης 60 κιλά, με το βάρος του οπλικού φορτίου να ανέρχεται σε 25 κιλά. Οι ηλεκτροκινητήρες κινούν τέσσερα διπλά στροφεία και η μέγιστη αυτονομία πτήσης ανέρχεται σε 20 λεπτά.