Το M2A2 Bradley AIFV (Armoured Infantry Fighting Vehicle) τέθηκε σε λειτουργία από τον Αμερικανικό Στρατό το 1988 και αποτελεί μια εξελιγμένη έκδοση του προηγούμενου M2A. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν αυξημένη επιβιωσιμότητα του οχήματος, προστασία κρίσιμων εξαρτημάτων, αντιθραυσματική επένδυση, επιπλέον θωράκιση στον πύργο, και βελτιωμένο σύστημα ανάρτησης. Μετά την πρώτη αναβάθμιση των M2A1 σε αυτό το πρότυπο, το M2A2 αναβαθμίστηκε περαιτέρω μετά τον Πρώτο Πόλεμο του Κόλπου το 1991, με προσθήκες όπως νέο λέιζερ αποστασιομέτρησης, σύστημα πλοήγησης και σύστημα αναγνώρισης σε μάχη, καθώς και θερμικό οπτικό για τον οδηγό.
Τα 1.423 M2A2 που εκσυγχρονίστηκαν με αυτές τις αναβαθμίσεις ονομάστηκαν M2A2 ODS (Operation Desert Storm), και έγιναν η βασική εξαγωγική έκδοση του οχήματος. Ένα πρόσφατο αμερικανικό δελτίο τύπου αναφέρει την πιθανή πώληση 76 M2A2 ODS στην Κροατία για ανακατασκευή και υποστήριξη, με κόστος 757 εκατομμύρια δολάρια. Επιπλέον, αρκετά M2A2 παραχωρήθηκαν στην Ουκρανία, όπου χρησιμοποιούνται σε συνεχιζόμενες στρατιωτικές δραστηριότητες.
Στις 12 Μαρτίου 2023, οι ΗΠΑ ενέκριναν την παροχή 300 M2A2 στην Ελλάδα, και αναμένεται η δωρεάν παραχώρηση των πρώτων 62 οχημάτων. Ο εξοπλισμός του M2A2 περιλαμβάνει πυροβόλο M242 25mm Bushmaster, πολυβόλο M240C 7,62mm, οκτώ εκτοξευτές καπνού και διπλό εκτοξευτή αντιαρματικών πυραύλων TOW 2.
Το M2A2 διαθέτει βελτιωμένη προστασία από εκρηκτικές συσκευές (IEDs), σύστημα αυτόματης πυρόσβεσης, και εξαερισμό για προστασία από χημικά όπλα. Η πρόσθετη θωράκιση στο μπροστινό και πλευρικό μέρος του πύργου αυξάνει την αντοχή σε πλήγματα από βλήματα 30mm APDS, ενώ τα πυρομαχικά είναι τοποθετημένα στο κάτω και πίσω μέρος του οχήματος για μειωμένη έκθεση σε εχθρικά πυρά. Επίσης, σύμφωνα με παλαιτότερο άρθρο της ΠΤΗΣΗΣ, οι θυρίδες των όπλων των στρατιωτών έχουν καλυφθεί από νέα θωράκιση, με τις πίσω διατηρούμενες ανοιχτές. Το βάρος του οχήματος αυξήθηκε σε 33 τόνους, και η χωρητικότητα των επιβατών σε επτά άτομα. Το όχημα περιλαμβάνει νέο κινητήρα Cummins VTA-903 με 600 ίππους και βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων.
Τι διαπιστώθηκε από τα Επιτελεία στα τεθωρακισμένα Bradley
Σύμφωνα με την Καθημερινή, στο Γενικό Επιτελείο Στρατού επικρατεί προβληματισμός μετά την αυτοψία που έκαναν Έλληνες αξιωματικοί στα Bradley M2A2 του αμερικανικού στρατού, τα οποία προορίζονται για παραχώρηση. Αυτή πραγματοποιήθηκε από ειδικό κλιμάκιο του ΓΕΣ στη βάση Camp Shelby στον Μισισιπή και την αρμόδια διεύθυνση (US Army Tank-Automotive and Armaments Command) για την αξιολόγηση των ΤΟΜΑ ως πλεονάζον υλικό διαθέσιμο για παραχώρηση προς τις συμμαχικές χώρες, συνεπεία της πρόσκλησης που απηύθυνε ο Αντονι Μπλίνκεν προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη, προτείνοντας δωρεάν παραχώρηση 60 Bradley μέσω του μηχανισμού EDA.
Η ρήση «as is, where is» που συνόδευε την παραχώρηση οδήγησε τους επιτελείς σε επιφυλακτική στάση σχετικά με την κατάσταση των οχημάτων και το κόστος αποκατάστασής τους. Η ομάδα του ΓΕΣ μελέτησε εξονυχιστικά τα οχήματα στο Camp Shelby από τις 3 έως τις 5 Ιουνίου, με αποτέλεσμα να μην είναι ικανοποιημένοι με την κατάστασή τους λόγω ελλείψεων ακόμα και σε βασικά συστήματα, κάτι που καθιστά την επαναφορά τους σε λειτουργική κατάσταση δύσκολη. Εντούτοις, οι αξιωματικοί επέλεξαν 62 ΤΟΜΑ που θα μπορούσαν να είναι κατάλληλα για τις ανάγκες του στρατού ξηράς στη Θράκη.
Επιπρόσθετα, η ομάδα επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της BAE Systems στο Τέξας για αυτοψία σε άλλα 102 Bradley, όπου διαπιστώθηκε παρόμοια κατάσταση με αυτήν των οχημάτων του αμερικανικού στρατού. Πριν την αναχώρηση, ζητήθηκε από τους Αμερικανούς μια εκτίμηση για το κόστος μεταφοράς και αποκατάστασης, όπου στη δεύτερη περίπτωση αναφέρεται σε αγορά και όχι σε παραχώρηση. Οι τελικές αποφάσεις θα εξαρτηθούν από τη σχέση κόστους-οφέλους, και εάν ικανοποιηθούν οι ελληνικές ανάγκες, το θέμα θα προωθηθεί για διακρατική συμφωνία μέσω του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων και της ΓΔΑΕΕ.