Χωριανόπουλος Άγγελος
Προ δυο ημερών εγκρίθηκε από την Βουλή η προμήθεια 8 μη επανδρωμένων ελικοπτέρων Camcopter S-100 για να λειτουργούν δικτυοκεντρικά με τις γαλλικές φρεγάτες Belha@ra που θα παραλάβει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Το S-100 της Schiebel, με περίπου 500 μονάδες παραγωγής, διαθέτει ευέλικτη σχεδίαση καθορίζοντας τα πρότυπα για τα ναυτικά VTOL UAV, προσφέροντας ιδανική ισορροπία μεγέθους, κόστους και απόδοσης.
Εκτός από τη στρατιωτική χρήση, έχει σχεδιαστεί επίσης να αναλαμβάνει αποστολές με πολιτικό χαρακτήρα, όπως η παρακολούθηση εκπομπών ρύπων από εμπορικά πλοία, η επιτήρηση δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η χαρτογράφηση με LIDAR και η πυρόσβεση. Η χρήση του στην πολιτική προστασία είναι ιδιαίτερα ανερχόμενη, ειδικά μετά τις φυσικές καταστροφές του 2023 στην Ελλάδα.
Κατά τις ασκήσεις του ΝΑΤΟ «REPMUS» και «Dynamic Messenger» στην Πορτογαλία, το S-100 παρουσίασε τρεις νέες ικανότητες: στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο με το σύστημα Thales BlueScan ή δύο διανομείς ηχοσημαντήρων, στη χρήση LIDAR για την ανίχνευση ναρκών και την ταχεία αξιολόγηση περιβάλλοντος και στην παρακολούθηση ακτών κάτω από το νερό, καθώς λειτούργησε και σε επιχειρήσεις Unmanned-Unmanned Teaming.
Ένα νέο αναπτυξιακό πρόγραμμα της Schiebel είναι το Camcopter S-300 UAS, ο “μεγαλύτερος αδερφός” του S-100, με μήκος 4,8 μέτρα, ύψος 1,9 και πλάτος 0,9 μέτρα. Αυτό το μεγαλύτερο UAV μπορεί να πετάξει με μέγιστη ταχύτητα 220 km/h, να μεταφέρει έως και 340 κιλά φορτίου και να πετά για έως και 24 ώρες με ωφέλιμο φορτίο 50 κιλών ή 4 ώρες με 250 κιλά. Το S-300 αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητες του S-100, προσφέροντας μεγαλύτερη εμβέλεια και διαθεσιμότητα για διάφορες αποστολές.
Οι υπάρχοντες χρήστες του S-100 σκέφτονται ήδη την προσθήκη αυτών των νέων δυνατοτήτων στον στόλο τους, με την Νότια Κορέα έχει ήδη γίνει ο πρώτος πελάτης των S-300 παγκοσμίως. Η Schiebel συνεχίζει να πρωτοπορεί στον τομέα της τεχνολογίας μη επανδρωμένων ελικοπτέρων, παρέχοντας αξιόπιστες και καινοτόμες λύσεις που ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρησιακών περιβαλλόντων.
Παραγόμενο από την αυστριακή εταιρεία Schiebel, το Camcopter S-100 αναπτύχθηκε από το 2003 έως το 2005. Με μέγιστο βάρος απογείωσης 200 κιλά (440 λίβρες), η αυτονομία του φτάνει τις 6 ώρες (επεκτάσιμη σε πάνω από 10 ώρες με την προσθήκη προαιρετικών εξωτερικών δεξαμενών καυσίμων AVGAS). Έχει μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ/ώρα (140 μίλια/ώρα) και ανώτατο όριο πτήσης 5,500 μέτρα (18,000 πόδια), ενώ κινείται με κινητήρα Diamond 41 kW (55 ίππων) και μπορεί να μεταφέρει διάφορα φορτία, όπως ηλεκτρο-οπτικούς και υπέρυθρους αισθητήρες. Η κύρια ραδιοσύνδεση με τον εδαφικό σταθμό λειτουργεί στη συχνότητα 5030-5091 MHz, ενώ ένας δευτερεύων σύνδεσμος στην UHF μπάντα λειτουργεί στις συχνότητες 433.2125 MHz έως 434.4625 MHz.
Στις 12 Μαρτίου 2012, η Schiebel ανακοίνωσε ότι δοκίμασε με επιτυχία έναν κινητήρα βαρέως καυσίμου που αντικαθιστά τον στάνταρ κινητήρα Diamond. Αυτός ο κινητήρας βαρέως καυσίμου επιτρέπει τη χρήση καυσίμων όπως τα JP-5, Jet A-1 ή JP-8, τα οποία αποτελούν στάνταρ στα θαλάσσια σκάφη και είναι πιο ασφαλή για αποθήκευση και χειρισμό από τη βενζίνη.
Στις 7 Φεβρουαρίου 2013, η Schiebel δοκίμασε σε πτήση το ραντάρ επιτήρησης Thales Group I-Master στο Camcopter, στις εγκαταστάσεις της στο Wiener Neustadt της Αυστρίας. Το σύστημα I-Master, βάρους 30 κιλών, παρέχει δυνατότητες ανίχνευσης κινούμενων στόχων στο έδαφος και λειτουργίες συνθετικού αποτυπωτή ραντάρ.
Βολικό το καύσιμο JP-8 διότι αυτό χρησιμοποιούν και τα μαχητικά και όχι μόνο, αεροσκάφη.
Ακριβώς ναι στοχευμένη προμήθεια
Καλημέρα Άγγελε.
Είδα πληροφορίες στον τύπο ότι η Ελλάδα αγόρασε 4 συστήματα S-100 και κάθε σύστημα έχει 2 ελικόπτερα, σύνολο 8. Αυτό σημαίνει ότι μια φρεγάτα θα έχει 2 ελικοπτερακια. Ισχύει κάτι τέτοιο?
Καλησπέρα σας, μέχρι στιγμής αυτές είναι οι πληροφορίες. Το πως θα διαχωριστούν για επάνδρωση θα το δείξουν τα επιτελεία