Το Υπουργείο Άμυνας της Ολλανδίας και το Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας συνεργάζονται για να προωθήσουν την ανάπτυξη ενός αυτόνομου σκάφους επιφανείας (USV) ειδικά σχεδιασμένου για την ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις (ASW). Αυτή η πρωτοβουλία αποσκοπεί στην ενίσχυση των δυνατοτήτων των νέων Φρεγατών Ανθυποβρυχιακού Πολέμου (ASWFs) με την ενσωμάτωση USVs εξοπλισμένων με προηγμένα συστήματα σόναρ. Η φάση σχεδιασμού αυτού του έργου έχει συμφωνηθεί με το συνδικάτο Ολλανδικού Ναυτικού Σχεδιασμού και την COMMIT.
Κατά τη διάρκεια της συνέδριασης της Συνδυασμένης Ναυτικής Ηγεσίας (CNE) το 2024 στο Farnborough, Ηνωμένο Βασίλειο, ο Διοικητής Paul Dröge, επικεφαλής του τμήματος Τεχνολογίας Υποβρύχιου Πολέμου στη COMMIT, ανέφερε ότι το ενδιαφέρον για τα αυτόνομα ASW προήλθε από μια μελέτη ολοκληρωμένων αισθητήρων και φορτίων που διεξήχθη από τη Nevesbu, τη TNO και τη MARIN. Αυτή η δραστηριότητα συνδύασε την έρευνα λειτουργιών και ανάλυση, τον προσομοιωτικό σχεδιασμό και την αρχική σχεδίαση και μηχανική, με τα USVs και τα μη επανδρωμένα οχήματα να αναγνωρίζονται ως δυνητικοί φορείς αισθητήρων ASW για την αύξηση της επιτήρησης που προσφέρουν οι νέες ASWF φρεγάτες.
Οι δυνατότητες του σχεδιασμένου USV περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση ενός ενεργού σόναρ, με δύο δυνατές παραλλαγές: μία με βυθιζόμενο σόναρ όπως αυτό που χρησιμοποιείται στα ελικόπτερα ή ένα μίνι έκδοση χαμηλής συχνότητας ενεργού ρυμουλκούμενου σόναρ. Το USV, με μήκος λιγότερο από 12 μέτρα, σχεδιάστηκε για να χωράει στον θαλάμο αποστολής της ASWF και να λειτουργεί σε συνθήκες έως και Κατάσταση Θαλάσσης 5. Η αυτονομία του έχει οριστεί σε τουλάχιστον 96 ώρες, με την πρόθεση να αφιερώνεται ο μισός χρόνος στη μετακίνηση και ο υπόλοιπος στη στάσιμη λειτουργία του σόναρ.