Το ελληνόκτητο τάνκερ «Sounion» της εταιρείας Delta Tankers, που μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου, ρυμουλκείται με αργή και ασφαλή ταχύτητα προς ασφαλές σημείο αγκυροβόλησης στα βόρεια της Ερυθράς Θάλασσας, από το ελληνικό ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos». Συνοδεύεται από το ρυμουλκό διάσωσης «Panormitis», το οποίο διαθέτει δυνατότητες πυρόσβεσης και αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων, καθώς και από τρία πολεμικά πλοία, μεταξύ των οποίων η φρεγάτα Ψαρά, και ειδική ένοπλη ομάδα ασφαλείας.
Μόλις το τάνκερ αγκυροβολήσει, στόχος των συνεργείων είναι να κατασβήσουν τις εστίες φωτιάς στο κατάστρωμα, οι οποίες προκλήθηκαν από εκρηκτικά που τοποθέτησαν ένοπλες ομάδες των Χούθι. Το δεξαμενόπλοιο καίγεται εδώ και περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες, μετά την αρχική επίθεση, ενώ το πλήρωμά του, που αποτελείται από 23 Φιλιππινέζους και 2 Ρώσους, μεταφέρθηκε με ασφάλεια στο Τζιμπουτί από γαλλικό αντιτορπιλικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η θερμοκρασία στο κατάστρωμα του τάνκερ φτάνει τους 400 βαθμούς Κελσίου. Η επιχείρηση κατάσβεσης θα πραγματοποιηθεί με αφρό και νερό, ενώ στη συνέχεια θα γίνει στεγανοποίηση των τρυπών που προκάλεσαν τα εκρηκτικά.
Προβλέπεται επίσης η αδρανοποίηση των δεξαμενών καυσίμων μέσω του συστήματος Inert Gas System, ώστε το πετρέλαιο να μεταφερθεί με ασφάλεια σε άλλο πλοίο. Στελέχη της βιομηχανίας καυσίμων εξηγούν ότι για να διατηρηθεί μια πυρκαγιά, πρέπει να συνυπάρχουν οξυγόνο, καύσιμο, θερμοκρασία και αλυσιδωτή αντίδραση. Με την αδρανοποίηση, μειώνεται η πιθανότητα έκρηξης ή αναζωπύρωσης της φωτιάς.