• Απόψεις
  • Μελέτες
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Oι Υπηρεσίες Μας
  • el
    • en
    • el
Κυριακή, 5 Οκτωβρίου, 2025
  • Login
Futurewarfare
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
  • ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΙΝΔΟ-ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ
    • ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ
  • ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
    • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
  • ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • MΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
No Result
View All Result
Futurewarfare
No Result
View All Result
Home Αμυντική Βιομηχανία

Δημιουργώντας ένα δεύτερο Πολεμικό Ναυτικό – Εξοπλισμός σκαφών του Λιμενικού με Περιφερόμενα Πυρομαχικά

by Χωριανόπουλος Άγγελος
27 Νοεμβρίου, 2023
in Αμυντική Βιομηχανία, Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία
0
Δημιουργώντας ένα δεύτερο Πολεμικό Ναυτικό – Εξοπλισμός σκαφών του Λιμενικού με Περιφερόμενα Πυρομαχικά
657
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Χωριανόπουλος Άγγελος

Κεντρικός σκοπός συγγραφής αυτής της ανάλυσης είναι η περαιτέρω διεύρυνση των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού στο πλαίσιο των επιχειρήσεών του στο Ανατολικό Αιγαίου αλλά και η εύρεση ενός νέου ρόλου λειτουργίας του σαν ένα δεύτερο (ασύμμετρου επιπέδου) Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης, λαμβάνοντας υπόψιν τα διεθνή δεδομένα σε προηγμένες τεχνολογίες αισθητήρων, θα μπορούσαν μονάδες του λιμενικού να λειτουργήσουν και ως προωθημένα μέσα στοχοποίησης και ιχνηλάτησης δεδομένων μάχης για υπόλοιπες μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού, της Πολεμικής Αεροπορίας και του Στρατού Ξηράς.

Eλληνικές Εφαρμογές από την Intracom Defense σε συνεργασία με Περιφερόμενα Πυρομαχικά

Tο SeaRider αποτελεί ένα σκάφος επιφανείας σχεδιασμένο από την Intracom Defense για διεξαγωγή επανδρωμένων και μη επανδρωμένωων επιχειρήσεων σε θαλασσοχερσαίο περιβάλλον μάχης. Το όχημα αυτό είναι εξοπλισμένο με προηγμένα ηλεκτρονικά μέσα και αυτοματισμούς, που του επιτρέπουν να λειτουργεί με πλήρη αποτελεσματικότητα σε κορεσμένο ηλεκτρομαγνητικά περιβάλλον μάχης με αυξημένο φόρτο απαιτήσεων. 

Διαθέτει αδιάβροχο διαμέρισμα για φόρτωση ωφέλιμου φορτίου και χαλύβδινη μπάρα κύλισης η οποία μπορεί να φιλοξενήσει διάφορους αισθητήρες επιφάνειας και ηλεκτρονικές συσκευές ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες και τους τακτικούς σχεδιασμούς.

Έχει σχεδιαστεί ως ένα φουσκωτό σκάφος με άκαμπτο κύτος (RHIB) λιμενικού τύπου, Cat B (ανθεκτικό έως και 8 μποφόρ), το οποίο διαθέτει δύο σωλήνες από νεοπρένιο και κινείται από έναν 6-κύλινδρο τετράχρονο κινητήρα XL της Mercury 175 HP (ίππων). Διαθέτει αδιάβροχο διαμέρισμα για φόρτωση ωφέλιμου φορτίου και χαλύβδινη μπάρα κύλισης η οποία μπορεί να φιλοξενήσει διάφορους αισθητήρες επιφάνειας και ηλεκτρονικές συσκευές ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες και τους τακτικούς σχεδιασμούς. Το SeaRider ενδείκνυται για χρήση σε αποκεντρωτικά μοντέλα πολέμου καθώς είναι εφικτός ο χειρισμός του είτε από μεγαλύτερη μονάδα επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού είτε από απομακρυσμένο Κέντρο Διοίκησης και Ελέγχου (C4ISR).

Η επικοινωνία μεταξύ του Σταθμού Ελέγχου και του SeaRider διεξάγεται μέσω του συστήματος ραδιοεπικοινωνίας ευρείας ζώνης UHF Software Defined Radio (WiWAN). Το σύστημα εξασφαλίζει αμφίδρομη επικοινωνία υψηλής ταχύτητας, προσφέρει εκτεταμένη εμβέλεια επικοινωνίας, επιτρέπει ευέλικτες διαμορφώσεις δικτύου και παρέχει πολλαπλά επίπεδα ασφαλείας (συμπεριλαμβανομένων των TRANSEC και COMSEC). Υποστηρίζει επίσης προηγμένους μηχανισμούς τύπου Quality-of-Service.

Ταπεινή γνώμη του γράφοντος είναι πως οχήματα σαν το SeaRider (ή και το ίδιο) μέσω της κατάλληλης διαμόρφωσης θα ήταν εφικτό να εκτοξεύει περιφερόμενα πυρομαχικά από προωθημένες θέσεις, χωρίς τον κίνδυνο απώλειας ανθρωπίνων ζωών. Η μεθοδολογία μάχης αυτή έχει δημιουργηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ στο πλαίσιο της ομάδας ”Task Force 59” η οποία διεξήγαγε κρούση μονάδας επιφανείας μέσω του περιφερόμενου πυρομαχικού Switchblade-300, σε συνεργασία με το μη επανδρωμένο ρομποτικό ταχύπλοο Devil Ray.

Κατά τη διάρκεια των ασκήσεων κρούσης, ένα MARTAC T38 Devil Ray USV, εξοπλισμένο με περιφερόμενα πυρομαχικά Switchblade 300, σημείωσε επιτυχώς απευθείας χτυπήματα σε 3 διαδοχικούς στόχους. Ένας ανθρώπινος χειριστής στην ξηρά στο Κέντρο Επιχειρήσεων Ρομποτικής της Task Force 59 έλαβε τις αποφάσεις εμπλοκής. Το Digital Talon συντονίστηκε και υποστηρίχθηκε από τον Διοικητή και την Κεντρική Διοίκηση Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων. Αυτή η άσκηση είναι η δεύτερη φορά μέσα σε πολλούς μήνες που το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επιδεικνύει επιτυχώς προηγμένες μη επανδρωμένες ικανότητες στην περιοχή, σύμφωνα με τον αντιναύαρχο Μπραντ Κούπερ, διοικητή της NAVCENT. 

Το T38 παρουσιάζει τη μεσαία βαθμίδα της γραμμής παραγωγής Devil Ray της MARTAC, η οποία μπορεί να ελεγχθεί μέσω συνδέσμων δεδομένων οπτικής επαφής ή/και δορυφόρου. Τα μη επανδρωμένα ρομποτικά ταχύπλοα της εταιρείας έχουν έναν ορισμένο βαθμό αυτονομίας, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πλοήγησης από τη μια τοποθεσία στην άλλη χρησιμοποιώντας προκαθορισμένα σημεία. Η MARTAC αναφέρει επίσης ότι τα Devil Ray USV της μπορούν εύκολα να δεχτούν πληθώρα αισθητήρων και επιλογών οπλισμού.

Xρήση ALTIUS-600 και HERO-120 από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό

Το Hero-120 LM αποτελεί ένα περιφερόμενο πυρομαχικό εξοπλισμένο με κεφαλή πολλαπλών χρήσεων με δυνατότητες αντιαρματικής κρούσης, αλλά και κρούσης κατά προσωπικού, ικανό να διεξάγει τόσο ημερήσιες όσο και νυχτερινές αποστολές. Το σύστημα λειτουργεί κάτω από δύσκολες συνθήκες όπως ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες, έντονες χιονοπτώσεις, ισχυροί άνεμοι και σε κατάσταση περιορισμένης ορατότητας.

Η απλότητα χρήσης και η διαλειτουργικότητα του Hero-120 LM δημιουργούν ένα ισχυρότατο ”Δίκτυο Θανάτου” (Kill-Web) μεταξύ Στρατιώτη – Περιφερόμενου Πυρομαχικού – Κινητής Μονάδας το οποίο καθιστά το εκάστοτε κλιμάκιο ικανό να επιχειρήσει τόσο σε ορεινό όσο και σε νησιωτικό γεωγραφικό πλέγμα μάχης. Όπως φαίνεται και από τον φορέα εκτόξευσης, είναι ικανό να εκτοξευτεί και από κινητές πλατφόρμες τόσο του Λιμενικού όσο και του Πολεμικού Ναυτικού.  

Eκτοξευτής Hero-120

Η σειρά περιφερόμενων πυρομαχικών HERO προσφέρει δυνατότητες κρούσης υψηλής ακρίβειας μέσω μοναδικών διαμορφώσεων πλεύσης και ενός ευέλικτου αριθμού κεφαλών κρούσης ακριβείας. Ενσωματώνουν εξελιγμένους αλγόριθμους πλοήγησης και σταθμούς Διοίκησης και Ελέγχου C4I για συντονισμό ενός δικτυοκεντρικού πλέγματος μάχης από μη επανδρωμένα μέσα. 

Το ALTIUS-600 αποτελεί ένα Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (UAV) της Area-I, μιας αμερικανικής αεροδιαστημικής εταιρείας που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Ως μέρος της οικογένειας συστημάτων ALTIUS, το ALTIUS-600 ειδικεύεται στη συλλογή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο και είναι συμβατό με μια σειρά στρατιωτικών και πολιτικών αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων των C-130A και P-3 Orion, καθώς και με επίγειες και θαλάσσιες πλατφόρμες μάχης. Η ευελιξία του επεκτείνεται σε εφαρμογές στα συστήματα Αντιμετώπισης Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (CUAS), στην επιτήρηση πεδίου μάχης, στη συλλογή σημάτων και στον ηλεκτρονικό πόλεμο.

Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος έχει υποβληθεί σε επιτυχείς δοκιμές, συμπεριλαμβανομένης μιας εκτόξευσης από αέρος από το UAV Kratos XQ-58A Valkyrie, αποδεικνύοντας τις ικανότητες επιτήρησης και αναγνώρισης στόχων καθώς και την ικανότητά του να επικοινωνεί τις θέσεις του εχθρού. Με μήκος 1 μέτρο, άνοιγμα φτερών 2,54 μέτρα και βάρος 12,25 κιλά, το ALTIUS-600 έχει σχεδιαστεί για ανάκτηση και μπορεί να προσγειωθεί σε επίπεδες επιφάνειες. Μπορεί να χειριστεί χειροκίνητα ή να ακολουθεί αυτόνομη πλοήγηση σε προϋπολογισμένα σημεία, χρησιμοποιώντας συστήματα εκτόξευσης όπως ο κοινός σωλήνας εκτόξευσης (CLT).

Το ALTIUS-600 μπορεί να μεταφέρει έως και 3,17 κιλά αρθρωτών ωφέλιμων φορτίων, προσαρμόσιμων για διαφορετικές ανάγκες αποστολών, συμπεριλαμβανομένων ISR, SIGINT, ηλεκτρονικού πολέμου, ακόμη και πολεμικών κεφαλών υψηλής εκρηκτικότητας για επιχειρήσεις κρούσης. Με κινητήρια δύναμη έναν οπίσθιο έλικα δύο πτερυγίων, το μη επανδρωμένο αεροσκάφος αναπτύσσει ταχύτητες πλεύσης και μέγιστες ταχύτητες 60 και 90 χιλιομέτρων αντίστοιχα, έχει επιχειρησιακή εμβέλεια 440 χιλιομέτρων και διάρκεια αποστολής έως και τέσσερις ώρες. Η οικογένεια ALTIUS περιλαμβάνει επίσης το μικρότερο ALTIUS-500 και το μεγαλύτερο ALTIUS-900, με το τελευταίο να προσφέρει μεγαλύτερη εμβέλεια και αντοχή.

Ο στόλος του Λ.Σ -ΕΛ.ΑΚΤ. αποτελείται από σύνολο πλοίων-σκαφών διαφόρων κατηγοριών, ως κάτωθι:

  • ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ (κατηγορία Α-Ι άνω των 45m)
  • ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΠΛΟΙΑ (κατηγορία Α-Ι άνω των 28m)
  • ΠΑΡΑΚΤΙΑ ΤΑΧΕΑ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΣΚΑΦΗ (κατηγορία Α-ΙΙ άνω των 24m, κατηγορία Α-ΙΙ άνω των 16m και κατηγορία Α-ΙΙ άνω των 13m)
  • ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΑ ΣΚΑΦΗ (κατηγορία Α-ΙΙΙ)
  • ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΑ (κατηγορία Β)
  • ΠΛΟΙΑ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΣΗΣ (κατηγόρια Γ)
  • ΠΛΟΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΧΡΗΣΗΣ (κατηγορία Δ άνω των 25m)
  • ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ (κατηγορία Ε)
  • ΦΟΥΣΚΩΤΟΙ ΛΕΜΒΟΙ – ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ

Συμπέρασμα

Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, λόγω των εξελίξεων στην επιστήμη του πολέμου, είναι εφικτή η διεύρυνση του ρόλου του πολεμικού ναυτικού, μετατρέποντας κάθε μονάδα του Λιμενικού σε μία κινητή μονάδα κρούσης εχθρικών στόχων μέσω περιφερόμενων πυρομαχικών. Να σημειωθεί πως τα πυρομαχικά αυτά δεν χρειάζονται σταθερή πλατφόρμα εκτόξευσης, καθώς μετά την εκτόξευση κατευθύνονται από τον χειριστή και το λογισμικό τους. Γίνεται πλέον μερικώς ευκολότερη και η ασύμμετρη κρούση έναντι ναύσταθμων εχθρικών κρατών και έναντι εχθρικών μονάδων επιφανείας αλλά και έναντι αποβατικών δυνάμεων.

Tags: ALTIUS-600droneSeaRiderΑμερικανικό ΠεντάγωνοΕλλάδαΛιμενικό ΣώμαΜη Επανδρωμένα ΑεροσκάφηΠεριφερόμενα ΠυρομαχικάΠολεμικό Ναυτικότεχνητή νοημοσύνη
Share263Tweet164Share46
Previous Post

Eξελιγμένα μέσα αντιμετώπισης Bayraktar TB-2, IRIS-T & Patriot για την Ουκρανία και κατασκευή ΜΕΑ μέσω 3D Printing

Next Post

Δημιουργώντας ένα δεύτερο Πολεμικό Ναυτικό – Εξοπλίζοντας το Λιμενικό με FPV drones

Χωριανόπουλος Άγγελος

Χωριανόπουλος Άγγελος

Next Post
OSINT: Ενεργοποίηση Ισραηλινού Arrow, ο IDF στο νοσοκομείο Al-Shifa και patch Iσραηλινών Αλεξιπτωτιστών από το ΓΕΕΘΑ

Δημιουργώντας ένα δεύτερο Πολεμικό Ναυτικό - Εξοπλίζοντας το Λιμενικό με FPV drones

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

JARI-USV-A «Orca»: Το νέο κινεζικό μη επανδρωμένο σκάφος με δυνατότητες αεροναυτικών επιχειρήσεων και βαρέως οπλισμού
Ινδό-Ειρηνικός

JARI-USV-A «Orca»: Το νέο κινεζικό μη επανδρωμένο σκάφος με δυνατότητες αεροναυτικών επιχειρήσεων και βαρέως οπλισμού

3 Οκτωβρίου, 2025
STM Kargu FPV: Πρώτες δοκιμές για το νέο τουρκικό FPV drone – Ανάλυση ικανοτήτων και εφαρμογών
Τεχνητή Νοημοσύνη και Εξοπλισμοί

Τεράστιο «Drone Deal» Ουκρανίας – ΗΠΑ: Πενταετής συμφωνία για παραγωγή, εξαγωγές και συνεργασία σε Μη Επανδρωμένα Συστήματα

3 Οκτωβρίου, 2025
Το Global Sumud Flotilla κατελήφθη από τον Ισραηλινό Στρατό – Η υποκρισία ξέφυγε
Γεωπολιτική

Το Global Sumud Flotilla κατελήφθη από τον Ισραηλινό Στρατό – Η υποκρισία ξέφυγε

3 Οκτωβρίου, 2025
Αποκεντρωμένα κινητά δίκτυα επιτήρησης απειλών – Ανάλυση του Saab Giraffe 1X για τον Ελληνικό Στρατό
Αμυντική Βιομηχανία

Αποκεντρωμένα κινητά δίκτυα επιτήρησης απειλών – Ανάλυση του Saab Giraffe 1X για τον Ελληνικό Στρατό

2 Οκτωβρίου, 2025
Futurewarfare

futurewarfare00@gmail.com

Πλοηγηθείτε στον Ιστότοπο

  • Απόψεις
  • Μελέτες
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Oι Υπηρεσίες Μας

Ακολουθήστε μας

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • AΠΟΨΕΙΣ
  • ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΙΝΔΟ-ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ
    • ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ
  • ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
    • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
  • ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

futurewarfare00@gmail.com