Το USS Carney κατέρριψε με επιτυχία 14 μη επανδρωμένα αεροσκάφη που εκτοξεύτηκαν από την Υεμένη στην Ερυθρά Θάλασσα. Νωρίτερα, το Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε ότι κατέρριψε επίσης τουλάχιστον 8 μη επανδρωμένα αεροσκάφη μέσω αντιαεροπορικών ASTER-15. Οι Χούτι έχουν εντείνει τις αντιππλοϊκές επιχειρήσεις στην Ερυθρά Θάλασσα με επιθέσεις σε στρατιωτικά και εμπορικά πλοία όπως το Unity Explorer, το Number 9 και το Sophie II. Λόγω της συνεχιζόμενης απειλής, αρκετές μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες απέσυραν τις δραστηριότητές τους στην Ερυθρά Θάλασσα για το ορατό μέλλον.
Το HMS Diamond ξεκίνησε αυτό το ταξίδι μέσω της διώρυγας του Σουέζ στις 14 Δεκεμβρίου, ανταποκρινόμενο στην κλιμακούμενη επίθεση εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα. Λίγο μετά την άφιξή του, το Υπουργείο Άμυνας ανέφερε σήμερα ότι το σκάφος κατάφερε να εξουδετερώσει το drone μέσω του συστήματος Sea Viper/PAAMS.
Πρόκειται για την πρώτη επιχειρησιακή χρήση του πυραύλου Aster-15 του Βρετανικού Ναυτικού [εναλλακτικά γνωστού ως Sea Viper από το Βασιλικό Ναυτικό] σε κατάσταση μάχης. Είναι ενδιαφέρον ότι νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ένας παρόμοιος στόχος δέχθηκε επίθεση από τη γαλλική φρεγάτα FS Languedoc χρησιμοποιώντας πύραυλο Aster-15. Αυτή είναι η πρώτη φορά από τον Πόλεμο του Κόλπου του 1991 που το Βασιλικό Ναυτικό καταρρίπτει εναέριο στόχο σε κατάσταση μάχης.
Ως απάντηση στην κλιμάκωση στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου, η Maersk και η Hapag-Lloyd, αποφάσισαν να αναστείλουν όλα τα ταξίδια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Η απόφαση αυτή βασίζεται στην αυξανόμενη αναγνώριση των σχετικών κινδύνων. Αυτή η στρατηγική υδάτινη οδός, την οποία διασχίζει το ένα έκτο της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας, είναι ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο. Οποιαδήποτε διαταραχή στην ομαλή λειτουργία της κυκλοφορίας μέσω του Bab-al-Mandeb και της Ερυθράς Θάλασσας θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις πολύ πέρα από τα όρια της υφιστάμενης σύγκρουσης στο Ισραήλ και τη Γάζα.
Τα αντιτορπιλικά Type 45 είναι εξοπλισμένα με έναν εκτοξευτή 48 κελιών που έχει σχεδιαστεί για τοποθέτηση πυραύλων Aster. Συνήθως διαθέτουν επί του σκάφους έναν συνδυασμό Aster-15 και τον μακράς εμβέλειας Aster-30. Ωστόσο, η θητεία του Aster-15 στην υπηρεσία του Βασιλικού Ναυτικού πλησιάζει στο τέλος της, καθώς τα πλοία αυτά αναμένουν την ενσωμάτωση του συστήματος Sea Ceptor, που αναμένεται να ενταχθεί αργότερα αυτή τη δεκαετία σε υπηρεσία.