Χωριανόπουλος Άγγελος
Η Υπηρεσία Προηγμένων Αμυντικών Ερευνητικών Προγραμμάτων (DARPA) έδωσε στη δημοσιότητα νέες εικόνες του τρομακτικού για τα παγκόσμα δεδομένα Μη Επανδρωμένου Υποβρυχίου Manta Ray. Οι εικόνες ελήφθησαν κατά τη διάρκεια δοκιμών μέσα στο νερό στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Καλιφόρνιας τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Η ολοκλήρωση των δοκιμών μέσα στο νερό σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για το σκάφος, το οποίο η Northrop ανέπτυξε για την DARPA στο πλαίσιο του προγράμματος Manta Ray.
Αυτό αποσκοπεί στην επίδειξη κρίσιμων τεχνολογιών για μια νέα κατηγορία UUV πολύ μεγάλης αντοχής με ωφέλιμο φορτίο. Σύμφωνα με την DARPA, τώρα συνεργάζεται με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ για τα επόμενα βήματα των δοκιμών και της μετάβασης της τεχνολογίας σε πλήρως επιχειρησιακά επίπεδα. Εάν η παραπάνω τοποθεσία του Manta Ray που ρυμουλκείται για την προετοιμασία των δοκιμών μέσα στο νερό δεν είναι αρκετή για να δείξει πόσο μεγάλων διαστάσεων είναι, ρίξτε μια ματιά στην παρακάτω εικόνα του διευθυντή προγράμματος της DARPA Dr. Kyle Woerner (δεξιά) που συνομιλεί με ένα μέλος της ομάδας της Northrop Grumman ενώ στέκεται στην κορυφή του οχήματος Manta Ray. Την εικόνα αποκάλυψε το The Warzone.
Σύμφωνα με την DARPA, οι πρόσφατες δοκιμές του Manta Ray μέσα στο νερό “κατέδειξαν την υδροδυναμική απόδοση στη θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων των υποβρύχιων λειτουργιών, χρησιμοποιώντας όλους τους τρόπους πρόωσης και διεύθυνσης του οχήματος: άνωση και επιφάνειες ελέγχου”.
Προκειμένου να μεταφέρει το UUV από την τοποθεσία κατασκευής του στο Μέριλαντ στην τοποθεσία δοκιμών στην Καλιφόρνια, η Northrop Grumman έπρεπε να το μεταφέρει σε επιμέρους τμήματα λόγω του τεράστιου μεγέθους του. Σύμφωνα με την DARPA, αυτό υποστηρίζει τη δυνητική δυνατότητα ταχείας ανάπτυξης του Manta Ray σε παγκόσμιο επίπεδο, χωρίς να καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο στις προβλήτες των ναυτικών εγκαταστάσεων.
“Οι επιτυχείς, πλήρους κλίμακας δοκιμές μας στο Manta Ray επικυρώνουν την ετοιμότητα του οχήματος να προχωρήσει προς τις πραγματικές επιχειρήσεις μετά την ταχεία συναρμολόγηση στο πεδίο από αρθρωτά υποτμήματα”, δήλωσε ο Dr. Kyle Woerner, διευθυντής προγράμματος της DARPA για το Manta Ray. “Ο συνδυασμός της αρθρωτής μεταφοράς σε όλη τη χώρα, της συναρμολόγησης στο πεδίο και της επακόλουθης ανάπτυξης καταδεικνύει μια πρώτη στο είδος της ικανότητα για ένα εξαιρετικά μεγάλο UUV”.
“Η αποστολή του οχήματος απευθείας στην προβλεπόμενη περιοχή λειτουργίας του εξοικονομεί ενέργεια που διαφορετικά θα κατανάλωνε το όχημα κατά τη μεταφορά”, δήλωσε ο Woerner. “Μόλις αναπτυχθεί, το όχημα χρησιμοποιεί αποτελεσματική, καθοδηγούμενη από την άνωση ολίσθηση για να κινηθεί μέσα στο νερό. Το σκάφος είναι σχεδιασμένο με αρκετές αποθήκες ωφέλιμου φορτίου πολλαπλών μεγεθών και τύπων, ώστε να είναι δυνατή η εκτέλεση μιας μεγάλης ποικιλίας ναυτικών αποστολών”. Στην ουσία, το Manta Ray έχει σχεδιαστεί για να είναι σε θέση να διεξάγει “αποστολές μεγάλης διάρκειας και μεγάλης εμβέλειας σε ωκεάνια περιβάλλοντα όπου δεν μπορούν να πάνε άνθρωποι”, αναφέρει η Northrop Grumman.
Ένα βασικό μέρος της λειτουργίας του σχετίζεται με την προσθήκη τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας – που του επιτρέπουν να πέφτει σε χειμερία νάρκη σε κατάσταση χαμηλής ισχύος στον πυθμένα της θάλασσας – και τεχνολογιών παραγωγής ενέργειας – στις οποίες η Northrop έχει συνεργαστεί με την Seatrec, μια εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Σε γενικές γραμμές, η υπηρεσία επιθυμεί να διαθέσει ένα ευρύ φάσμα UUV διαφόρων επιπέδων. Ήδη, έχει παραλάβει το πρώτο από τα υποβρύχια οχήματα Orca extra-large uncrewed underwater vehicle, ή XLUUV, από την Boeing. Η ύπαρξη διαφόρων επιπέδων UUV θα αποδειχθεί πιθανότατα κρίσιμη σε κάθε μελλοντική ναυτική μάχη- και δεν είναι μόνο το Ναυτικό των ΗΠΑ που εργάζεται σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση. Η Κίνα, κυρίως, έχει επενδύσει σημαντικά σε μη επανδρωμένα υποβρύχια οχήματα τον τελευταίο καιρό για να μπορεί να αποκόψει τα καλώδια που συνδέουν την Ταϊβάν με τις ΗΠΑ και τα γειτονικά κράτη στην Νότια Σινική Θάλασσα.
Comments 1