Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ προσπάθησε ανεπιτυχώς να αποκτήσει μεταχειρισμένα μαχητικά αεροσκάφη F-16 από την Ελλάδα, καθώς ξεκινούσε να επεκτείνει τις μοίρες των αντίπαλων ή «κόκκινων αεροσκαφών» του σε επιχειρήσεις εκπαίδευσης, όπως αποκαλύφθηκε από το The Warzone. Η αποκάλυψη έρχεται καθώς η Ελλάδα εντείνει τις προσπάθειές της να διαθέσει παλαιότερα F-16, τα οποία είναι από καιρό στο στόχαστρο ως πιθανά επιθετικά αεροσκάφη για τρίτους φορείς και τα οποία πιο πρόσφατα προτάθηκαν ως κατάλληλοι υποψήφιοι για την ενίσχυση της δύναμης F-16 της Ουκρανίας χωρίς όμως να ολοκληρωθεί κάποια μεταφορά/πώληση.
Ο απολογισμός των προσπαθειών του Πολεμικού Ναυτικού για την απόκτηση μεταχειρισμένων F-16 από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία φαίνεται ότι μεταδόθηκε για πρώτη φορά σε δελτίο τύπου της υπηρεσίας που δημοσιεύθηκε χθες με αφορμή την παράδοση του τελευταίου πρώην F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στην 13η Σύνθετη Μοίρα Μαχητικών (VFC-13), «Fighting Saints», που εδρεύει στο Ναυτικό Αεροπορικό Σταθμό Fallon της Νεβάδα.
«Αφού αντιμετωπίσαμε προβλήματα με την αγορά από την Ελλάδα, εκμεταλλευτήκαμε το σχέδιο της Πολεμικής Αεροπορίας να αποσύρει πάνω από 30 F-16 με 2.000 έως 3.000 ώρες πτήσης να απομένουν», εξήγησε ο Αντιπλοίαρχος Traver Fordham, ο Εκτελεστικός Αξιωματικός του VFC-13.
Μεταξύ αυτών των επιλογών ήταν και αεροσκάφη από την Ελλάδα. Αν και δεν αποκαλύφθηκε επισήμως, τα μαχητικά αυτά ήταν πολύ πιθανόν να προέρχονταν από τα παλαιότερα F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, τα οποία αποτελούνται από 34 μονοθέσια F-16C και έξι διθέσιων F-16D Block 30 που είχαν αγοραστεί στο πλαίσιο του προγράμματος Foreign Military Sales Peace Xenia I και παραδόθηκαν μεταξύ 1988 και 1990.
Τα ελληνικά αεροσκάφη Block 30 είναι ενοποιημένα σε μία μόνο μοίρα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, την 330 Mοίρα, και έχουν υποστεί την παράταση της διάρκειας ζωής Falcon UP, πράγμα που σημαίνει ότι εξακολουθούν να έχουν πολύτιμες ώρες πτήσης που απομένουν.
Τα αεροσκάφη αυτά είναι σημαντικά λιγότερο ικανά – και πιο φθαρμένα – από τα μεταγενέστερα μοντέλα F-16C/D της Ελλάδας, τα οποία περιλαμβάνουν τις παραλλαγές Block 50, Block 52+ και τέλος Block 52+ Advanced. Είναι επίσης ασαφές γιατί ακριβώς το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπόρεσε να αποκτήσει τα ελληνικά αεροσκάφη, με το δελτίο τύπου να περιγράφει μόνο «δυσκολίες στην απόκτησή τους».