Συνεχίζονται με ταχύ ρυθμό οι δοκιμές των δύο νέων μαχητικών επόμενης γενιάς της Κίνας, αποκαλύπτοντας νέα, κρίσιμα στοιχεία για τον σχεδιασμό και τις δυνατότητές τους. Οι νεότερες εικόνες από το μεγαλύτερο εκ των δύο σχεδίων, που αποκαλείται ανεπίσημα J-36, προσφέρουν την πιο καθαρή μέχρι σήμερα ματιά στα ακροφύσια των τριών κινητήρων του, καθώς και μια νέα οπτική γωνία του πιθανού διθέσιου πιλοτηρίου.
Παράλληλα, νέες φωτογραφίες του δεύτερου τύπου, γνωστού ως J-XDS ή J-50, αναδεικνύουν τη διαμόρφωση ενός ασυνήθιστου διαμερίσματος πίσω από την εισαγωγή αέρα στο δεξί πλευρό της ατράκτου και μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως περιστρεφόμενες επιφάνειες ελέγχου στις άκρες των πτερύγων.
Το TWZ (The War Zone) έχει δημοσιεύσει στο παρελθόν αναλυτικό άρθρο για τα J-36 και J-XDS/J-50, το οποίο μπορεί να βρει όποιος ενδιαφέρεται για περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες.
Δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι οι πιο πρόσφατες φωτογραφίες και βίντεο είναι κατασκευασμένες ή παραποιημένες, αν και αυτό, όσο απίθανο κι αν θεωρείται, παραμένει μια μικρή πιθανότητα. Ορισμένες εικόνες φαίνεται να έχουν βελτιωθεί με τεχνητή νοημοσύνη για να αποκαλυφθούν περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ και οι σύγχρονες κάμερες κινητών συσκευών παράγουν πλέον εικόνες που έχουν προεπιλεγμένα φίλτρα εξομάλυνσης.
Το νεότερο βίντεο του J-36, που συνοδεύεται από στατικές εικόνες, τραβήχτηκε φέρεται στην πόλη Τσενγκντού (Chengdu), έδρα της Chengdu Aircraft Corporation, η οποία κατασκευάζει το αεροσκάφος.
Κομβικά Στοιχεία του Σχεδιασμού J-36:
- Το σύστημα εξαγωγής των τριών κινητήρων είναι πλέον καθαρά ορατό, αποκαλύπτοντας μεταλλικές “πέταλα” που καλύπτουν μερικώς τις εξαγωγές και βρίσκονται εντός του πίσω μέρους της ατράκτου.
- Αυτός ο σχεδιασμός μοιάζει έντονα με το πρωτότυπο YF-23 της Northrop, το οποίο επίσης χρησιμοποιούσε υποβαθμισμένο σύστημα εξαγωγής για χαμηλή παρατηρησιμότητα σε ραντάρ και υπέρυθρη ακτινοβολία.
- Το καυσαέριο διασκορπίζεται και ενδέχεται να ψύχεται ενεργά από το άνω μέρος του αεροσκάφους, περιορίζοντας τη θερμική υπογραφή.
- Ο σχεδιασμός αυτός δυσκολεύει σημαντικά τον εντοπισμό του αεροσκάφους, τόσο από ραντάρ όσο και από αισθητήρες υπερύθρων.
Σύμφωνα με τον ειδικό παρατηρητή της κινεζικής αεροπορικής τεχνολογίας Andreas Rupprecht, υπάρχουν ενδείξεις για πιθανή διαμόρφωση διπλού πιλοτηρίου με παράλληλη διάταξη θέσεων, αν και η εικόνα δεν το επιβεβαιώνει πλήρως. Διακρίνονται πάντως δύο ξεχωριστές οθόνες HUD (Head-Up Display).
J-XDS / J-50: Εντυπωσιακά νέα χαρακτηριστικά
Νέες φωτογραφίες του J-XDS ή J-50, που αναπτύσσεται από τη Shenyang Aircraft Corporation, εμφανίστηκαν πρόσφατα στο διαδίκτυο.Το πιο αξιοσημείωτο είναι ένα πλαϊνό διαμέρισμα πίσω από την εισαγωγή αέρα (τουλάχιστον στη δεξιά πλευρά), με έντονη προεξοχή στο μπροστινό του μέρος. Το διαμέρισμα αυτό βρίσκεται μπροστά από το βασικό σύστημα προσγείωσης, γεγονός που ίσως σχετίζεται με συγκρότημα αισθητήρων ή εξοπλισμού ηλεκτρονικού πολέμου.